|
کدخبر: 215245

عرضه‌ اولیه‌ های جدید در راه است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به این که عرضه‌های اولیه‌های خوبی در راه بورس هستند، گفت: بر اساس گزارش‌ رئیس سازمان بورس، کمیته مشترکی بین بانک مرکزی و بورس تشکیل شده تا فعالیت های تامین سرمایه و پرداخت سود از طریق سیستم بانکی را رسیدگی کند.

غلامرضا مرحباء در تشریح نشست دیروز (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون در نشست خود میزبان وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس اوراق بهادار بود، در این نشست مباحثی در خصوص وضعیت بازار سرمایه و مشکلات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست دیروز کمیسیون، علیزاده نماینده ناظر در شورای عالی بورس گزارشی ارائه کرد که در آن به مباحثی در زمینه ناترازی در بازار سرمایه، جلوگیری از قیمت گذاری‌ های دستوری، عدم اتخاذ تصمیم‌های عجولانه و یک شبه، نظارت‌های سیستمی در بازار سرمایه به نحوی که دخالت‌های سیستمی را به حداقل برساند، لزوم توجه همه ارکان دولت به بازار سرمایه، شفاف سازی در بحث سازمان بورس و ایجاد کانون سهامداران حقیقی اشاره شده بود.

او با تاکید بر اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد که شرایط کنونی به بهترین دوران همکاری بین مجلس و دولت تبدیل شود، گفت: خاندوزی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار را بستری مناسب دانست و پیشنهاد کرد کمیته ای مشترک تمامی زوایای طرح را بررسی کند تا حاوی تمام نقاط مشترک مدنظر دو طرف باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس با اشاره به اینکه رئیس سازمان اوراق بهادار در خصوص شفاف سازی دارایی شرکت‌ها و شفاف سازی دعاوی حقوقی در سامانه کدال مباحثی را مطرح کرد، ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط آقای عشقی کمیته مشترکی بین بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار تشکیل شده تا فعالیت های تامین سرمایه و پرداخت سود از طریق سیستم بانکی را رسیدگی کند زیرا حجم نقدینگی بسیار زیاد است.

او با بیان اینکه عرضه‌های اولیه‌های خوبی در راه هستند که اگر شرایط بازار مقداری بهتر شود قابلیت عرضه دارند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حال عرضه به بازار اوراق بهادار هستند و اولین آنها به بازار عرضه شده و در تابلو قرار گرفته است.

مرحباء با تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی از تشکیل کمیته مشترک بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار استقبال کرد، ادامه داد: در حوزه رمزها نیز مباحثی مطرح شد و مقرر گردید این حوزه خصوصا رمز ارزها با منشا خارجی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند تا سرمایه گذاری‌ها در فضای مطمئنی انجام شوند زیرا می‌تواند چالش‌های به همراه داشته باشد.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر