|
کدخبر: 212879

جزئیات جدید درباره عرضه پتروشیمی، سیمان و فولاد در بورس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به درخواست وزارت صمت، کمیسیون صنایع و معادن و این وزارتخانه در حال همکاری با یکدیگر برای تدوین شیوه‌نامه نحوه عرضه پتروشیمی، سیمان و فولاد در بورس کالا هستند.

 اواخر مهر ماه بود که طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در دستورکار صحن علنی قرار داشت به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد تا مورد بازنگری قرار گیرد؛ چرا که پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار به روزرسانی این طرح  بود.

کلیات این طرح هم پیش از این در دی ماه سال گذشته در صحن علنی تصویب و مقرر شد که طرح فولادی پارلمان به صورت دوشوری مورد بررسی قرار گیرد.

در این زمینه نماینده مردم  زنجان و طارم در مجلس درباره علت بازگشت طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به کمیسیون صنایع و معادن گفت: به درخواست وزارت صمت، کمیسیون صنایع و معادن و این وزارتخانه در حال همکاری با یکدیگر برای تدوین شیوه‌نامه نحوه عرضه تمام کالاهای پایه‌ای مانند پتروشیمی، سیمان، فولاد -که امکان فروش آن‌ها در بورس کالا وجود دارند، هستند.

مصطفی طاهری با بیان اینکه با تدوین این شیوه‌نامه تلاش می‌شود که رابطه کلی برای عرضه تمام کالاهای مذکور به دست آید، افزود: علاوه بر این شیوه‌نامه، برخی از موضوعات مربوط به عرضه سیمان، فولاد، پتروشیمی و... به قانون‌گذاری نیاز دارد که مقرر است این موضوعات در طرح فولادی کمیسیون صنایع و معادن مدنظر قرار گرفته و این طرح  به روز  شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: هرچند دولت مدعی شده که شیوه نامه مذکور را اجرایی  خواهد کرد اما اگر دولت و وزارت صمت در اجرای این شیوه نامه و دستورالعمل کوتاهی کند، اقدامات لازم برای تبدیل شیوه نامه مذکور به قانون انجام می‌شود.

 

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر