|
کدخبر: 211151

پیش بینی مهم از بورس فردا (۴ آبان)

امروز شاخص کل بورس با ۲۳ هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. بازار امروز چکونه بود؟

 امروز شاخص کل بورس با ۲۳ هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با هفت هزار واحد منفی در کانال ۳۸۰ هزار واحد قرار گرفت.  ارزش معاملات بورس هم امروز به سه هزار و ۶۷۱ میلیارد تومان رسید.

در پایان بازار امروز نمادهای پارس، شپدیس و فملی بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس گذاشتند. پربیننده‌ترین نمادهای بازار امروز هم شپنا، فسبزوار و شبندر بودند. بیشترین حجم معامله هم امرو برای کمند، خودرو و خگستر ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ۶۷۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد ۴۷ نماد و افت بیش از سه درصد ۳۹۴ نماد در بازا اتفاق افتاد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‎‌بینی بازار فردا گفت: بازار فردا به نسبت امروز بهتر خواهد بود. از دلایل مهمی که در ریزش بازار سهام در این روزها نقش مهمی را داشته است طول کشیدن مذاکرات برجام بوده است.

عصاری ادامه داد: عامل مهم دیگری که در افت بازار نقش مهمی را داشته است قیمت‌ گذاری دستوری است که دولت هر روز ابهامات بیشتری را در بازار ایجاد می‌کند. در دولت جدید نکاه به قیمت‌گذاری دستوری نه تنها کم نشده است بلکه شدت بیشتری هم گرفته و بورس از این سیاست  تاثیر منفی را در بورس گذاشته است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها