|
کدخبر: 209259

تنها راهکار ورود نقدینگی به بورس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از فقدان سیاست جامع برای هدایت نقدینگی سرگردان به بورس گفت: وزیر اقتصاد ایده‌های خوبی برای بازار سرمایه داشت که محقق نشد!

محسن زنگنه با اشاره به اینکه سیاستی جامع برای هدایت نقدینگی سرگردان به بورس وجود ندارد به خانه ملت گفت: احسان خاندوزی پیش از رفتن به وزارت اقتصاد ، ایده‌های خوبی برای بازار سرمایه داشت اما اتفاقی نیفتاد!

وی افزود: انتظار می‌رفت در هفته‌های اول در خصوص ورود سریعتر نقدینگی به بورس که ارتباط مستقیم با زندگی و سرمایه مردم دارد، اقدام کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای ورود نقدینگی به بورس تنها راهکار، بازآفرینی اعتماد مردم و لازمه این اعتماد براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ ، فروش سهام شرکت‌های برتر دولتی و افزایش عرضه اولیه است که سیگنال مثبتی را به بازار ارسال خواهد کرد.

زنگنه گفت: بازار سرمایه با سخنرانی و وعده و وعید تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. باید اقدام عملی کرد و اعتماد دولت به بازار سرمایه به افکار عمومی نشان داده شود. ابزار این اعتماد آفرینی هم در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

وی افزود: موضوع بعدی جلوگیری از افزایش فروش اوراق مالی است. دولت عمده تامین مالی را از طریق فروش اوراق انجام می‌دهد که حدود ۲۴ درصد ارزش افزوده سالانه را دارد و موجب شده ، سرمایه‌‍‌ ها به این سمت حرکت کنند. باید مراقبت شود که سیاست های بانکی و انتشار اوراق در تضاد با حمایت از بازار سرمایه نباشد.

زنگنه ادامه داد: این کمیسیون طی جلسات ، بحث سرمایه در بازار و تثبیت ارز را بررسی و ایده ها را در اختیار دولت قرار خواهد داد.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها