|
کدخبر: 205133

پیش بینی مهم از وضعیت بورس در هفته بعد

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی‌ کارشناسان از روند روزهای آینده بازار سرمایه به چه صورت است؟

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم در روزهای گذشته با افت و اصلاح مواجه شد و گروه‌های کوچک بازار با افت قیمت رو به رو شدند.

در پایان هفته اول مهر ماه از روند اصلاحی شاخص بورس کم شد و برخی از نمادهای شاخص‌ساز نسبتا متعادل شدند. اما کلیت بازار و صنایع بزرگ بورسی منفی بودند یا در محدوده صفر تابلود داد و ستد می‌شدند.

کارشناسان بازار سرمایه مثل یوسف هاشمی پیش‌بینی کردند با توجه به سیگنال‌های اقتصادی و گزارش فروش شرکت‌ها که در چند روز آینده منتشر می‌شود روند بازار سرمایه هم احتمالا تغییر کند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری اضافه کرد: اگر در نرخ بهره بانکی دستکاری و تغییراتی ایجاد شود ضرر جبران‌ناپذیری در بازار سهام رخ می‌دهد و بهتر است سیاست‌گذاران در حال حاضر برای افزایش آن برنامه‌‌ای نداشته باشند.

وی افزود: در افت اخیر بازار، گروهی از سهم‌ها لیدر افت نبودند و کاهش قیمت در همه گروه‌ها به صورت هم‌زمان اتفاق افتاد. اگر با دیدی بلند مدت بخواهیم به بازار سرمایه نگاه کنیم گروه‌های فلزات اساسی، پالایشی، بانکی و غذایی از رشد خوبی برخوردار خواهند بود اما اگر به صورت میان‌مدت و کوتاه مدت به بازار نگاه کنیم همه گروه‌ها هم‌زمان برگشت قیمتی خواهند داشت.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه هم در تحلیل وضعیت فعلی بازار سهام گفت: هراس و احتیاطی که مردم در این روزها در بازار دارند بیش از ریسک‌های بازار خودنمایی می‌کند و عامل نوسانات سریع بازار است.

وی همچنین گفت: قیمت دلار عامل ابهام در بازار سهام است که پیش روی بازار قرار گرفته است و همین موضوع از عوامل دیگری مثل تورم، رشد نقدینگی و نتایج مذاکرات برجام تاثیر می‌گیرد. اما می‌توان برای محدوده‌های مختلف نرخ دلار سناریوهای متفاوتی برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.

محمد خیری کارشناس بازار سهام هم درباره تاثیر نرخ دلار در بازار سرمایه گفت: در وضعیت فعلی به واسطه نرخ دلار و برجام حجم معاملات پایین آمده و ترید سهامداران زیاد شده است . در حال حاضر به دلیل مشخص نبودن مذاکرات برجام برای قیمت دلار نمی‌توان نرخ دقیقی را پیش‌بینی کرد.

وی همچنین درباره روند بازار سهام در روزهای آینده گفت: بازار سرمایه رشد خاصی را نخواهد داشت آن هم به دلیل ابهاماتی است که در بازار وجود دارد و تا زمانی که تغییرات بنیادی در بازار رخ ندهد روند بازار سرمایه هم تغییر نمی‌کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها