|
کدخبر: 205053

واکنش تند نماینده مجلس به حواشی بورس تهران

یک نماینده مجلس اظهار داشت: اساسا بورس نباید وارد این حوزه شود و کار بورس استخراج رمز ارز چه به عنوان پروژه تحقیقاتی و چه به عنوان یک موضوع آزمایشی نیست. تحقیقات در رابطه با رمز ارز چه ارتباطی با بورس تهران دارد؟ و بر چه اساسی شرکت بورس تهران باید به سمت ماینینگ برود؟

بورس واکنش تند نماینده مجلس به حواشی بورس تهران

جعفر قادری درباره کشف دستگاه استخراج رمز ارز در زیرزمین شرکت بورس تهران اظهار داشت: این اقدام بورس تهران غیر قانونی و غیر قابل توجیه است.

وی ادامه داد:‌ بر فرض اینکه مجوز برای این اقدام داشتند، اساسا بورس نباید وارد این حوزه شود و کار بورس استخراج رمز ارز چه به عنوان پروژه تحقیقاتی و چه به عنوان یک موضوع آزمایشی نیست. تحقیقات در رابطه با رمز ارز چه ارتباطی با بورس تهران دارد؟ و بر چه اساسی شرکت بورس تهران باید به سمت ماینینگ برود؟

قادری افزود:‌ نمی‌دانیم چطور مجوز دریافت کرده‌اند و دادن مجوز به بورس برای استخراج رمز ارز تخلف است. حوزه فعالیت بورس موضوع دیگری است چرا باید درباره استخراج رمز ارز تحقیقات انجام شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر گفته‌ها مبنی بر اینکه دستگاه‌های استخراج رمز ارز متعلق به یک شخص است، صحت داشته باشد، این خود تخلف بزرگ‌تری محسوب می‌شود‌ چرا یک نفر باید این اجازه را به خود بدهد از امکانات یک نهاد عمومی برای ماین کردن استفاده کند در حالی که حتی فعلا فعالیت مجوزدارها هم متوقف و ممنوع شده‌ است.

وی با بیان اینکه مجلس قطعا به این مساله ورود می‌کند، گفت: این اقدام بورس تهران به هیچ وجه قابل توجیه نیست و بورس تهران هم نمی‌تواند با انتشار توضیح و اطلاعیه از خود دفاع کند. حتی اگر در یک دوره‌ای هم برای این اقدام خود توانسته مجوز بگیرد نباید وارد این فعالیت‌ها می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: به دنبال این هستیم که روند استخراج رمز ارز یک روند قانونی باشد و افرادی که توان تاسیس نیروگاه را دارند و متقاضی ورود به این حوزه هستند، فعال شوند و ما هم از این ظرفیت برای تامین برق کشور استفاده می‌کنیم. اما نه اینکه در این شرایط که با فشار مصرف برق مواجه هستیم دستگاه های دولتی بخواهند وارد استخراج ارز و ماینینیگ شوند.

قادری ادامه داد: این روزها برای اینکه بتوانیم برق کشور را تامین کنیم حتی نیروگاه‌های که آلودگی دارند را وارد مدار کردیم حالا در این شرایط این اقدام بورس تهران چه توجیهی دارد؟

منبع: برترین ها

ارسال نظر