|
کدخبر: 203873

نحوه شکایت از کارگزاری‌های بورس

دبیر کل سابق کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: اختلاف بین کارگزار و سهامدار در کمیته سازش کانون کارگزاران بورس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کل سابق کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: اختلاف بین کارگزار و سهامدار در کمیته سازش کانون کارگزاران بورس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید روح‌اله میرصانعی در رابطه با هدف ایجاد کانون کارگزاران گفت: این کانون بیشتر برای خود کارگزاران تشکیل شده است، به همان صورتی که هر صنفی یک اتحادیه‌ای دارد، این کانون هم نقش همان اتحادیه را ایفا می‌کند.

وی افزود: کانون کارگزاران به دنبال پیگیری دغدغه بین کارگزاری‌ها و بهبود روابط بین آن‌ها است. به علت اینکه کارگزاری‌ها در بستر بازار سرمایه قرار دارند، بهبود روابط و ارتقای کیفیت کار کارگزاری‌ها به نحوی باعث بهبود عملکرد بازار سرمایه می‌شود.

میرصانعی به نقش‌های دیگر کانون کارگزاران اشاره کرد و گفت: ارتقای بازار سرمایه، تدوین مقررات، اصلاح قوانین نیز جز وظایف کانون قرار می‌گیرد.

دبیر کل سابق کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات سهامداران در رابطه با کارگزاری‌ها به کانون مربوط می‌شود یا خیر؟، اظهار کرد: طبق قانون مرجع رسیدگی به اختلافات، هیئت داوری است و قبل از هیئت داوری اختلاف باید در کمیته سازش کانون‌ها مطرح شود، برای مثال فرض کنید یک سهامدار نتوانسته است پول خودش را دریافت کند و با یک کارگزار به مشکلاتی برخورد کرده است، در این زمان شکایت‌ها در کمیته سازش کانون کارگزارن مطرح می‌شود.

وی افزود: اگر بعد از طرح مشکل در کمیته سازش کانون کارگزارن اختلاف حل نشد، در این زمان این مشکل در هیئت داوری مطرح می‌شود. اما اگر یک کارگزاری تخلفی کرده باشد، به کانون کارگزاران مربوط نمی‌شود، چون نهاد ناظر سازمان بورس است و باید آن‌ها پیگیری کنند.

میرصانعی در پاسخ به این پرسش که سهامدار چگونه مشکلی که برایش به وسیله کارگزاری پیش آمده است را به کانون کارگزاران اطلاع دهد؟ تشریح کرد: سهامدار باید مشکل خود را ثبت کند، یعنی با مراجعه حضوری به کانون کارگزاران شکایتی را تنظیم می‌کند و کانون در کمیته سازش شروع به حل مشکل می‌کند، البته که طراحی سامانه‌ای نیز برای رسیدگی به مشکلات در حال بررسی است.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر