|
کدخبر: 203708

۴۸ درصد فـروش ماهانه فولاد هرمزگان در بورس کالا

شرکت فولاد هرمزگان در شهریورماه سال جاری به میزان ۲۰ هزار تن محصول به مبلغ ۳۱۹ میلیارد را در بورس کالا به ثبت رساند. این شرکت هر ماه به‌طور میانگین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تن تولید دارد و در حال حاضر نماد بورسی هرمز به میزان ۱.۸۰۰ میلیارد تومان (۱۱۰ هزار تن) به‌صورت سلف فروش داشته که در گزارش مهرماه شرکت ثبت خواهد شد.

شرکت فولاد هرمزگان در مردادماه امسال نیز فروش ۸۱۹ میلیارد تومانی در بورس کالا را به ثبت رساند. متوسط نه ماه اخیر فروش شرکت در بورس کالا ۷۹۶ میلیارد تومان است. همچنین به‌طور میانگین ۴۸ درصد فـروش ماهانه شرکت در بورس کالا انجام شده است. این شرکت در ابتدای مرداد موجودی ۱۵۰ هزار تنی از محصول را داشت و با وجود قطعی برق مردادماه گزارش عملکرد خوبی برای این ماه ارائه کرد.

به‌طوری‌که متوسط تولید اسلب در دو سال گذشته برای این شرکت به‌طور متوسط هر ماه ۱۲۶ و ۱۲۱ هزار تن بوده است و در فروردین و اردیبهشت و خرداد هم تولید ۱۴۵ و ۱۳۱ و ۱۱۴ هزار تنی داشته و همچنین تیرماه با کاهش تولید مواجه شده و ۷۱ هزار تن تولید کرده و حالا میزان تولید این محصول در مرداد به ۳۹ هزار تن رسیده است.

درآمد فولاد هرمزگان

درآمد ماهیانه شرکت در مردادماه امسال ۱۴۹۱.۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به تیرماه کاهش ۱۳% داشته است. مقایسه فروش شرکت در مردادماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۲۶% افزایش یافته است. درآمد مردادماه شرکت ۱۲% کمتر از متوسط فروش سال ۱۴۰۰ بوده است. تمام درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۸۵۱۷.۴ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۸۷ درصدی داشته است.

یادآوری از ماههای گذشته

فولاد هرمزگان در فروردین فروش ۹۷۵ میلیارد تومانی را گزارش کرد و در اردیبهشت و خرداد ۲.۳۳۳ و ۱.۹۳۴ میلیارد تومان فروش داشت. در تیر ماه با وجود محدودیت‌های برق، عدد ۱.۷۱۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساند.

در مرداد نیز با فروش از موجودی‌ها رقم ۱۴۹۱.۵ میلیارد تومان را گزارش کرد. این در حالی است که موجودی اسلب اول سال شرکت برابر ۱۶۷ هزار تن بوده که با فروش ۷۱ و ۱۶۱ و ۱۳۱ هزار تنی سه ماه ابتدایی در انتهای فصل بهار به ۱۹۳ هزار تن رسید. نرخ فـروش اسلب فولاد هرمزگان در سال ۹۹ برابر ۹.۱۰۰ تومان برای هر کیلو بوده است که در سه‌ماهه ابتدایی ۱۴.۲۰۰ تومان و در تیر ۱۵.۶۰۰ و در مرداد ۱۶،۳۰۰ تومان بوده است.

لازم به یادآوری است متوسط تولید برای این شرکت در دو سال گذشته به‌طور متوسط هر ماه ۱۲۶ و ۱۲۱ هزار تن بوده است و موجودی اول سال شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۶۷ هزار تن بوده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها