|
کدخبر: 197603

بررسی تحرکات روزانه صندوق های ETF (۱۳شهریور)

در بورس امروز ۳۰۵میلیارد تومان دارا یکم و ۵۶۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله دو هزار و ۱۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۵۰میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق های ETF (۱۳شهریور)

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش بیش از ۵۶۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۸۵میلیارد تومان واحدهای صندوق درآمد ثابت کیان را از حقوقی‌ها خریدند (۴۱درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق آرمان آتی کوثر (آکورد) را به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۲درصد معاملات).

دارندگان صندوق شاخص بازار آشنا (وبازار) رشد ۳.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق گنجینه آینده روشن (صایند) با زیان ۱.۶درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۴.۴درصد) در رابطه با صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۸۷۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۳درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۲۵۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۰.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به حدود دو هزار و ۱۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی بیش از ۱۵۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام بیش از ۹هزار و ۷۲۵میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۴۶۰میلیارد تومان بود.

صندوق+جدول

صندوق+جدول۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها