|
کدخبر: 191000

امروز در بورس چه خبر بود؟

در بورس امروز ۱۶ مرداد اگرچه خروجی پول حقیقی ها مشهود بود اما معاملات بورس با رشد ۱۷۰۰ واحد شاخص به پایان رسید.

بورس امروز در بورس چه خبر بود؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۷۱۸ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۵۸ واحد رسید و رشد ۰.۱۲ درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل البته در ابتدای معاملات امروز تا ۱۰ هزار واحد هم رشد کرد اما در پایان معاملات با عقب گرد، به زیر ۲ هزار واحد تقلیل یافت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۹۹۳ درصدی (معادل ۰.۲۵ درصد) در عدد ۴۰۴ هزار و ۲۴۸ واحد به ثبت رسید.

سه نماد «فارس»، «وبملت»، و «وتجارت» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند؛ به طوریکه فارس در طول معاملات امروز نزدیک ۴ هزار واحد به رشد شاخص کمک کرد. همچنین سه نماد «پارسان»، «فخوز»، و «فملی» مانع پیشروی رشد شاخص شدند و از ارتفاع شاخص کاستند.

همچنین بیشترین حجم معاملات امروز بورس را «خساپا» به ثبت رساند. «وبملت»، «خودرو»، «وتجارت» و «وبصادر» نیز جزو پرحجم ترین های معاملات امروز بودند. البته در هفته های قبل همیشه یکی از ۵ نمادی که بیشترین حجم معاملات را داشت، خودرویی ها بودند. بیشترین ارزش معاملات هم برای «فارس» بود. پشت سر این نماد هم، نمادهای «کمند»، «دارایکم»، «وبملت» و «شستا» قرار داشتند.

در فرابورس چه گذشت؟

در فرابورس نیز بازار شاهد رشد ۴۷ واحدی شاخص کل بود تا در نهایت شاخص کل فرابورس نیز در عدد ۲۰ هزار و ۲۴۱ واحد ایستد. ارزش معاملات از ۴۲۶.۲ هزار تعداد معامله با حجم ۳.۳۸۱ میلیارد سهم، ۵۲۷۷.۷ میلیارد تومان بود. در فرابورس سه نماد کگهر، مارون فرابورس به رشد شاخص کمک کردند. کگهر به میزان ۹۹ واحد از ابتدای تا انتهای معاملات به رشد شاخص کمک کرد. زاگرس، غصینو و شگویا هم مانع از پیشروی مستمر شاخص شدند و از اتفاق شاخص کاستند.

همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس (سهام، حق تقدم و صندوق های سهمی) به ۷۲۸۰ میلیارد تومان (۷۲۷۸.۱ میلیارد تومان) رسید. تراز پول حقیقی در سهام (سهام، حق تقدم و صندوق های سهمی) منفی ۲۳۷.۴ میلیارد تومان و در درآمد ثابتها (اوراق بدهی و صندوق های درآمد ثابت و مختلط) منفی ۶۷.۲ میلیارد تومان شد. سرانه خرید و فروش حقیقی ۱۹ میلیارد تومان در برابر ۱۴.۸ میلیارد تومان بود

در فرابورس هم بیشترین حجم معاملات را نماد دی به ثبت رساند. در کنار سهم بانک دی، «کرمان»، «ذوب»، «اعتماد» و «بکهنوج» با بیشترین حجم معاملات روبه رو بودند.

تعداد صف های خرید و فروش

امروز تعداد سهم های مثبت در آغاز بازار بیشتر از ۶۰ درصد بود اما در ادامه از تعداد آن ها کاسته شد. به طور کل وضعیت صف های خرید و فروش به طور مساوی تقسیم شد؛ ۹۱ نماد معادل ۱۳.۷۸ درصد در صف خرید به ارزش ۳۹۳ میلیارد تومان و ۹۲ نماد معادل ۱۳.۹ درصد در صف فروش با ارزش۸۴۴.۳ میلیارد تومان بودند. این در حالی بود که همچنان ارزش صف های فروش از صف های خرید بیش از چند برابر است.

بیش از نیمی از سهم ها با افزایش و دیگر سهم ها با کاهش معاملات خود را آغاز کردند. در ادامه اما تعداد سهم های منفی اندکی افزایش یافت. در پایان تنها ۱۴ درصد از نمادها در صف فروش قرار گرفت.

در بین صنایع مختلف، امروز شاخص بیشتر صنایع مثبت و مابقی منفی بودند. محصولات کاغذ، فنی مهندسی و زغال سنگ بدترین افت و منسوجات، وسایل ارتباطی و محصولات چرمی نیز بیشترین رشد را در میان تمامی صنایع به ثبت رساندند.

بیشترین ورودی و خروجی پول

بیشترین حجم معاملات امروز مربوط به بانک ها، خودرو و سرمایه گذاری ها و در بین نمادها هم بعد از دی، نمادهای خساپا و وبملت بود. گروه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پس از مدت ها، سرانجام جایگاه نخست بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت. در مراتب بعدی، سه گروه محصولات شیمیایی، بانک ها و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بازار امروز با خروج ۲۳۴ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی ها به پایان رسید که ۵۱ میلیارد تومان از این عدد مربوط به معاملات نماد «شپنا» است. «فارس» امروز بیشترین ورود نقدینگی حقیقی ها را به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان داشت. بیشترین خرید حقوقی ها در نمادهای

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها