|
کدخبر: 184091

پیش بینی امیدوارکننده از بورس امروز (۱۴۰۰/۰۴/۱۵)

روز گذشته روندهای درونی بازار سهام همگی سمت و سوی صعودی داشتند. در پیش بینی بورس امروز ۵ نشانه نوید صعود می دهند.

برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه ۱۵ تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل پس از دو روز صعود کرد و با رشد ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز پس از دو روز سبزپوش شد و ۴ هزار و ۳۹۵ واحد بالا آمد و در رقم ۳۸۶ هزار و ۴۷۷ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۹۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۳۱۵ نماد رشد قیمت و ۱۳۹ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۶۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت‌های فنرسازی خاور (خفنر)، سپنتا (فپنتا) و باما (کاما) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتلای البرز (اعتلا)، لاستیک یزد (پیزد) و ریل سیر کوثر (حسیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شفارس (صنایع شیمیایی فارس)، آپ (آسان پرداخت پرشین) و خرینگ (رینگ سازی مشهد) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آسیا سیر ارس (حآسا)، بیمه معلم (ومعلم) و آ س پ (آ.س.پ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه ۲۳۹ میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز یکشنبه کاهش ۱۷۶ میلیارد تومانی داشته است.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات دوشنبه ۴۷ نماد صف فروش و ۹۵ نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه ۶۲ درصد افزایش یافت و در رقم ۴۹۵ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۲ درصد افزایش یافت و ۷۳۴ میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز دوشنبه شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید ۱۴۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان) و وسینا (بانک سینا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۵۳ میلیارد تومانی داشت. پس از ثنوسا، غدام (خوراک دام پارس) و سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص‌ کل بورس پس از وقفه‌ی دو روزه رشد کرد. شاخص هم وزن نیز پس از ۲ روز صعود کرد. ۵ نشانه مثبت مهم در معاملات روز دوشنبه دیده شد. شاخص هم وزن رکورد صعود در سال ۱۴۰۰ را شکست و با رشد ۴ هزار و ۳۹۵ واحدی بیشترین صعود در ۹۴ روز گذشته از ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ را ثبت کرد.

علاوه بر این ارزش صف‌های خرید ۶۲ درصد افزایش یافت و بدین ترتیب مازاد عرضه بازار ۴۲ درصد کاهش یافت و به رقم ۲۳۹ میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان رسید.

پنجمین نشانه مثبت به ورود پول حقیقی برمی‌گردد. دیروز برای هفتمین روز در ۱۰ روز کاری تیرماه شاهد ورود نقدینگی حقیقی بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۱۵۴ میلیارد تومان بود. بنابراین روندهای درونی بورس نشان از تغییر آهنگ بازار به سمت بالا دارد، روندهایی که می‌تواند تابلوی بورس را امروز هم سبزپوش کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها