|
کدخبر: 182309

سهامداران پالایشی یکم چقدر ضرر کردند؟

صندوق پالایش یکم، امروز دوشنبه ۷ تیرماه در دومین روز هفته منفی به پایان رسید و قرمزپوش به اتمام رسید و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با ۰.۷۳ در صد افت نسبت به روز معاملاتی قبل ۷۲ هزار و ۲۰ ریال معامله شد.

بورس سهامداران پالایشی یکم چقدر ضرر کردند؟

امروز پالایش منفی شروع به کار کرد و شپنا و شتران با افت بیش از ۳ درصدی در لحظات آغازین بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را داشتند و در انتهای بازار با قیمت پایانی ۷۲۰۲۰ ریال به کار خود پایان داد و تا امروز ۳۸ درصد ضرر برای خریداران اولیه این واحد‌ها به همراه داشته است. شپنا از پرتراکنش‌های بازار بود و ۵۲۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص کل گذاشت. شبندر با توجه به افزایش سرمایه که اعلام کرده است همچنان ممنوع متوقف است.

نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) کاهش ۰.۴۲ درصدی، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا (افت ۲.۱۱ درصدی را تجربه کردند و نماد شبریز (پالایش نفت تبریز) با افزایش ۲.۴۲ درصدی تنها نماد مثبت امروز صندوق پالایشی یکم بود و شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) هم همچنان ممنوع متوقف بود.

ارزش پالایشی یکم ۷ تیر ۱۴۰۰

امروز دوشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۰ معاملات سهم پالایشی قیمت پایانی هر واحد از پالایشی یکم با افت ۰.۷۳ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۲۰۲ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۱.۰۳ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد.

این در حالی است که هر واحد از این صندوق به متقاضیان به قیمت ۱۰ هزار تومان و در مجموع ۵۰۰ واحد از آن به قیمت ۵ میلیون تومان فروخته شده بود.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها