|
کدخبر: 182112

معاملات مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در روز رشد ۴۷۴۷ واحدی شاخص ، سه سهم دارویی، دو زیرمجموعه سایپا و هلدینگ شیر به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با گرایش مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۴۷۴۷ هزار واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۳۸ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۷.۲ و ۲.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، ایران خودرو با داد و ستد ۱.۳ و ۱.۱ میلیارد سهم و پارس خودرو، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه بانک تجارت با تقاضای ۶۱۹، ۲۹۷ و ۲۸۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا سیزده برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، نوش مازندارن شرکت حاضر در بازار دوم بورس با افت ۴.۵ درصدی قیمت سهام ، شاهد داد و ستد ۵۰.۴ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سیمان ایلام، افرانت، پارس سرام ، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، سیمان اصفهان، پمپ سازی ایران، پگاه آذربایجان غربی، پلاسکوکار سایپا، دنا آفرین فدک، کاشی سینا، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، سیمان کارون، ایران یاسا تایر و رابر و داروسازی آوه سینا مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور سه شرکت سیمانی، دو زیرمجموعه سایپا و هلدینگ شیر به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها