|
کدخبر: 181826

معاملات مشکوک دو شرکت سرمایه گذاری در بورس

در روز جهش ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی شاخص ، سه سهم دارویی، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان و روندی مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با رشد ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۳۳ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۶.۳ و ۲.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، ایران خودرو، بانک تجارت، پارس خودرو به همراه ذوب آهن با با داد و ستد ۷۶۳، ۷۲۲، ۳۱۴، ۳۱۱ و ۳۰۸ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا بیست برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، داروسازی آوه سینا شرکت حاضر در بازار اول فرابورس با افت ۴.۸ درصدی قیمت سهام ، شاهد داد و ستد ۱۱.۲ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های ایران یاسا تایر و رابر، عمران و توسعه فارس، ریشمک ، شکر شاهرود، دوده فام، بهاران گلبهار خراسان، شیشه سازی مینا، معادن بافق، سرمایه گذاری خراسان رضوی، شیشه و گاز، کاشی پارس، داروسازی قاضی، داروسازی اسوه و سرمایه گذاری جامی مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

 

حضور سه سهم دارویی، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها