|
کدخبر: 178619

امروز در بورس چه گذشت؟ + نمودار

امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ شاخص‌های بورس نزول کردند و شاهد رشد خروج سهام داران از بازار بودیم.

بورس امروز در بورس چه گذشت؟ + نمودار

در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس ۶ هزار و ۹۷۳ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد رسید.

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی اندکی رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه ۶ هزار و ۹۷۳ واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. بدین ترتیب در اولین روز هفته شاخص از نیمه کانال ۱.۱ میلیونی پائین آمد.

شاخص هم‌وزن در پایان معاملات ۲ هزار و ۲۹۳ واحد نسبت به روز چهارشنبه پائین آمد و در رقم ۳۷۸ هزار و ۴۵۳ واحد ایستاد که کمترین رقم در ۱۳۷ روز کاری گذشته از ۲۷ آبان سال ۱۳۹۹ به این سو است. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۴ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۵۹ واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۸۰ نماد رشد قیمت داشتند که ۵۷ نماد بورسی و ۲۳ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۳۰ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۲۴ نماد بورسی و ۱۰۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۷۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی

روز شنبه برای سومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه ۶ درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۱ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فارس»، «شستا» و «وبملت» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد «شتران»، «کگل» و «سپ» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه ۱۸۰ درصد افزایش یافت و در رقم ۱۷۹ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱.۳ درصد افزایش یافت و ۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان شد.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید ۱۳۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، ساراب (شرکت سیمان داراب) و خموتور (موتورسازان تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به سصفها (شرکت سیمان اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷۰ میلیارد تومانی داشت. پس از سصفها، خزر (فنرسازی زر) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش نقدشوندگی بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۳۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته ۶.۵ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۱۱ درصدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم ۳ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسید.

شپنا و خپارس صدرنشین بورس امروز

در معاملات امروز شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۲۹ میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، وپاسار بیشترین ارزش معاملات را داشت و غکورش رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خودرویی خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خپارس (خودروسازی پارس) با تعداد ۵۴۰ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۴۵۶ سهم در صدر قرار گرفته است. سایپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. خگستر و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

شاخص+نمودار

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها