|
کدخبر: 175751

بورس فردا صعودی است؟

امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰ شاخص کل توانست بیش از ۳۰ هزار واحد رشد کند و یکی از بهترین روز‌های بورس در روز جاری رقم خورد. بورس فردا صعودی است؟

بورس بورس فردا صعودی است؟

امروز ۸ خرداد ۱۴۰۰ بورس از همان ابتدا توانست لبخند را بر لب سهامداران بنشناند و سبزپوش کار خود را آغاز کند.

شاخص کل توانست در نهایت با افزایش ۳۰۱۳۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۷۹ واحدی آرام گیرد و شاخص کل هموزن نیز با افزایش ارتفاع ۲۴۶۲ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به ۳۸۵ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۵۲۸ هزار و ۶۱۶ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۸۸۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۹ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

امروز از ۶۲۸ نماد حاضر، ۱۵۲ نماد (۲۴ درصد) در صف خرید و ۲۸۴ نماد (۴۵ درصد) در صف فروش بودند.

بعد از مدت‌ها خروج پول حقیقی از بازار امروز شاهد ورود پول حقیقی به بازار به میران ۴۸۰ میلیارد تومان بودیم. از بهمن ماه سال گذشته تاکنون شاهد ورود این حجم از پول حقیقی به بازار نبودیم.

بورس فردا صعودی خواهد ماند؟

محمد بامودت تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر با کاهش برخی از ابهامات سیاست داخلی و اطمینان از عدم کاهش جدی نرخ ارز در کوتاه مدت، تثبیت قیمت های جهانی، بازگشت دامنه متقارن و اصلاح قیمتی در نماد های کوچک بازار سهام به پایان اصلاح طولانی مدت خود نزدیک شده است.

وی افزود: تعداد نمادهای مثبت طی روز گذشته به ۲۳۵ نماد رسید که در مقایسه با اندک روزهای مثبت در هفته های گذشته نیز رشد چند برابری داشته است، از طرفی ارزش معاملات نیز رشد ۴۰ درصدی نسبت به روز گذشته داشت و به بالای چهار هزار میلیارد تومان رسید.

بامودت اظهار داشت: پس از مدت ها شاهد ورود نقدینگی حقیقی به بازار و خروج پول از صندوق های درآمد ثابت بودیم. اما باید توجه کرد هم چنان بالغ بر ۲۸۰ نماد در صف فروش بوده اند.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پایان گفت: هر چند نشانه های مثبتی از احتمال بازار سبز در روزهای آتی وجود دارد اما این موضوع به معنی حرکت یکپارچه بازار نیست و تعداد قابل توجهی از نمادهای بازار فاقد ارزندگی کافی هستند و توجه به فاکتورهای بنیادی در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.

منبع: نبض بورس
  • حسین ارسالی در

    با سلام - ... و دلیل عمده و اصلی آنکه زد ن دکمه سبز بورس توسط مسوول مربوطه برای ش رکت مردم در انتخابات و حفظ آبرو بازار رن گ سبز گرفت !! علت این امر آنست که برای ب عضی نمادها که تا هفته های پیش فقط نوسانی بود امروز باصف میلیونی سبز شد و برای بع ضی نمادها اصلا معامله ای انجام نمیشد . پ س هنوز بازار دستوری سبز و نمایشی است و ب ازار واقعی نیست !!!!!

  • احمد ارسالی در

    بورس فردا میترکونه مخصوصا پتروپالایشیها فلزات بانکی سیمان دارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها