|
کدخبر: 169967

ضرر پالایش یکمی‌ها جبران می شود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: امیدواریم طرح سهام جایزه برای سهام پالایشی یکم که در شورای اقتصادی مطرح شده فقط در حد حرف باقی نماند و برای بازگردادن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه نیز از آن استفاده شود.

بورس ضرر پالایش یکمی‌ها جبران می شود؟

حمید اعرابی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با امتیاز دولت به سهامداران متضرر در بحث پالایش یکم به منظور خرید سهام‌های دیگر دولتی به منظور جبران زیان، اظهار کرد: این تصمیم بدین خاطر فقط برای سهامداران پالایش یکم اخذ شد که سهامداران دارایکم ضرر چندانی نکردند، در حالی که سهام پالایش یکم در قیمت بالا به سهامداران فروخته شد و پس از بازگشایی با اُفت‌هایی که داشت به سهامداران خود آسیب وارد کرد.

او تصریح کرد: اکنون دولت اگر بخواهد اقدامی را انجام دهد به سبب مشخص بودن کدها و اسامی ۴.۵ میلیون نفری که سهام پالایش یکم را خریداری کردند می‌تواند از سهام شرکت‌های زیر مجموعه اش که قرار است در بورس عرضه شود در اختیار سهامداران بگذارد، به طور مثال اگر کسی پنج میلیون تومان سهام پالایش را خریداری کرده و در حال حاضر ارزش آن به نصف رسیده دولت می‌تواند مبلغ زیان را از طریق سهام جایزه‌ای که در نظر دارد جبران کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امیدواریم چنین طرحی که در شورای اقتصادی مطرح شده فقط در حد حرف باقی نماند و برای بازگردادن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه نیز از آن استفاده شود.

اعرابی بیان کرد: با توجه به آنکه تقریبا دوماه تا پایان دولت فعلی باقی مانده بهتر است وزرای آقای روحانی در حوزه صنعت و اقتصاد اقدامات لازم را به منظور عرضه شرکت‌های دولتی انجام دهند به سبب که چنین امری باز می‌تواند سبب بازگرداندن اعتماد و نقدینگی به بازار شود.

او گفت: اگر دولت بخواهد جبران سهامداران زیان دیده در پالایشی یکم را به دولت بعدی وار گذار کند نه تنها چنین اقدامی مثبت تلقی نمی‌شود بلکه سبب آسیب رساندن به بازار سرمایه نیز خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: عده‌ای می‌گفتند صف‌های فروش مربوط به سهام پالایش یکم می‌شود در حالی که این گونه نیست به سبب آنکه بازار اکنون از لحاظ حجم نقدینگی با مشکل بر خورده به همین سبب باید گفت حتی اگر دولت سهام هدیه هم به سهام پالایش یکم بدهد بازهم بحث صف‌های فروش رفع نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر