|
کدخبر: 166204

خبرهای مهم برای بورس بازان

نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس از اصلاح یا لغو برخی مصوبات و ابلاغیه‌ها که مانع توسعه کمی و کیفی صندوق‌ها بود خبر داد.

بورس خبرهای مهم برای بورس بازان

محمدحسن ابراهیمی سرو علیا گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا محدودیت تعداد صندوق‌های با درآمد ثابت برای هر مدیر صندوق حذف شود. این در حالی است که پیش از این هر مدیر صندوق مجاز بود فقط مدیریت یک صندوق را بر عهده داشته باشد که با لغو مصوبه قبلی، یک مدیر می‌تواند در چندین صندوق با درآمد ثابت حضور داشته باشد.

عضو هیات مدیره سازمان ادامه داد: مجوز صدور و ابطال الکترونیکی صندوق‌ها در اپلیکیشن‌های متناسب با مجوز سازمان صادر شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ممنوعیت صدور و ابطال در شعب بانک‌ها لغو شد. همچنین مجوز پذیره‌نویسی و فعالیت صندوق‌ها به عنوان فرآیندی زمان بَر حذف شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امکان ابطال در یک صندوق و صدور در صندوق دیگر به طور همزمان برای صندوق‌های یک مدیر صندوق، تصویب شد، تأکید کرد: مدیر در این صندوق‌ها باید یک نفر باشد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار یکی دیگر از موارد را اصلاح کامل ساختار صندوق در صندوق بیان کرد و گفت: برخی از نصاب‌های آن با تصویب هیات مدیره سازمان حذف شد.

وی با بیان اینکه نصاب اوراق تبعی نیز اصلاح شد، ابرازکرد: به این ترتیب یک صندوق می‌تواند هر اوراق تبعی را تا ۵۰ درصد آن اوراق و تا سقف ۵ درصد حجم صندوق خریداری کند.

ابراهیمی بیان کرد: مجوز فعالیت صندوق‌های با درآمد ثابت بزرگ بانکی که تحت مدیریت کارگزاری‌های بانکی که شرکت همگروه سبدگردانی یا تأمین سرمایه ندارند به مدت دو سال تمدید شد.

وی با اشاره به قانون پیشین مبنی بر اینکه هر نهاد مالی با حجم سرمایه ثبت شده می‌توانست حجمی از صندوق را داشته باشد، تصریح کرد: تناسب سرمایه ثبت شده با دارایی تحت مدیریت به تناسب حقوق صاحبان سهام با دارایی تحت مدیریت اصلاح شد. بر این اساس، به جای سرمایه ثبت شده، حقوق صاحبان سهام لحاظ شد تا سود انباشته هم در آن لحاظ شود.

عضو هیات مدیره سازمان بورس اصلاح محاسبه خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در بخش اوراق اختیار فروش تبعی برای کنترل NAV را از دیگر مصوبات هیات مدیره برشمرد و ادامه داد: امکان سرمایه‌گذاری هیات مدیره و پرسنل کارگزاری‌ها در بازار سرمایه بدون هیچ گونه محدودیت هم از مصوبات بود.

عضو هیات مدیره سازمان بورس در پایان خاطرنشان کرد: پیرو درخواست معاونت حقوقی دادگستری استان تهران، ساماندهی و مشارکتی کانال‌های تلگرامی، استرداد و رضایت از پرونده‌ها، سازمان بورس، به منظور حمایت از اصحاب قلم، نامه درخواست عودت پرونده‌ها را در دستورکار قرار داد.

منبع: سنا
  • سید محسن موسویان ارسالی در

    تنها راه نجات بورس بازگشت اعتماد مردمه . هر حرفی مزخرفه .اعتمادی به ایران نیست چه برسه به دزد بازار بورس

  • امیر ارسالی در

    بارها و بارها گفتم تا اون حجم از پول دزدید شده به بازار سرمایه برنگرده بورس دیگه امکان نداره به این زودی بچرخه...

  • امیر ارسالی در

    بارها و بارها گفتم تا اون حجم از پول دزدید شده به بازار سرمایه برنگرده بورس دیگه امکان نداره به این زودی بچرخه...

  • ناشناس ارسالی در

    حالا دیگه مردم شدن بورس باز

ارسال نظر