|
کدخبر: 165769

گسترش نیوز گزارش داد:

تنها روز هفته که بورس رنگ سبز به خود گرفت!

بورس اول و آخر هفته را با رنگ قرمز به پایان برد. شاخص کل از رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد در روز شنبه به یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد در روز چهارشنبه رسید. این در حالی بود که به جز سه شنبه در کل روزهای هفته شاخص سر به زیر داشت.

بورس تنها روز هفته که بورس رنگ سبز به خود گرفت!

با وجودی که روز سه شنبه شاخص ۱۸ هزار واحد رشد کرد اما به خاطر ریزش‌های کل هفته، شاخص تنها با اختلاف ۳ هزار واحدی نسبت به روز شنبه به کار خود در هفته پایان داد. شاخص کل نخستین روز کاری هفته را با افت ۹ ‌هزار و ۱۵۱ واحد و با رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد به پایان برد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن در این روز ۹۳۶ واحد کاهش داشت و به ۴۳۶ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.

شاخص فرابورس نیز حدود ۷۲ واحد کاهش داشت و به رقم ۱۷ هزار و ۸۵۲ واحد رسید.

در این روز بیش از یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

روز یکشنبه وضعیت شاخص مشابه روز قبل بود و شاخص کل با افت ۹ ‌هزار و ۷۷۵ واحدی رقم یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد را تجربه کرد.

در این روز شاخص کل (هم‌وزن) با ۸۳۳ واحد کاهش به ۴۳۵ هزار و ۳۵۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۴۲ واحد افت به ۲۸۳ هزار و ۵۵۷ واحد رسیدند.

شاخص فرابورس هم یکشنبه حدود ۸۰ واحد کاهش داشت و به عدد ۱۷ هزار و ۷۷۲ واحد رسید.

یکشنبه بیش از یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۹ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

ریزش ۴ هزار واحدی

شاخص کل بورس دوشنبه با افت ۴ هزار و ۸۵۷ واحدی، به رقم یک میلیون و ۲۲۶ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۶۷۳ واحد کاهش به ۴۳۴ هزار و ۶۹۷ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۴۳۸ واحد افت به ۲۸۳ هزار و ۱۲۷ واحد رسیدند.

در این روز شاخص فرابورس خلاف جهت شاخص کل، بیش از ۲۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد ایستاد.

 معاملات روی نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، توسعه معادن و فلزات و پالاش نفت تهران تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

گروه مواد دارویی هم در معاملات دوشنبه صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شدند و در این گروه ۱۰۱ میلیون و ۷۸۵ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

جهش ۱۸ هزار واحدی

سه شنبه تنها روزی بود که شاخص رنگ سبز را به خود دید. این رنگ سبز هم به واسطه انتشار خبری از سوی محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس به وجود آمده بود. عصر روز دوشنبه دهقان دهنوی در جلسه آنلاین با هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ از تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس خبر داده بود.

نهایتا این خبر باعث جان تازه شاخص در روز سه شنبه شد و شاخص کل ۱۸ ‌هزار و ۴۵۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن هم با ۵۰۹ واحد افزایش به ۴۳۵ هزار و ۲۳۱ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۳۳۲ واحد رشد به ۲۸۳ هزار و ۴۷۱ واحد رسیدند.

سه شنبه شاخص فرابورس هم بیش از ۱۴۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۴۰ واحد ثابت ماند.

در این روز بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

خداحافظی سرخ

هر چند سه شنبه خبر تزریق منابع ۲۴ هزار میلیارد تومانی، بورس را سبز رنگ کرد اما در آخرین روز کاری هفته شاخص دوباره به مدار منفی بازگشت. شاخص کل بورس روز چهارشنبه، ‌هزار و ۳۲۰ واحد افت عقب نشینی کرد و در خانه یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد نشست.

در این روز معاملات شستا از نخستین ساعات معاملات تاثیر مثبتی بر شاخص داشت. در این روز بیش از چهار میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها