|
کدخبر: 163833

چرا مذاکرات بورس را مثبت نکرد؟

روند معاملات امروز بازار سرمایه با حرکت نوسانی شاخص همراه بود. بازار در ابتدای معاملات مثبت و سپس منفی شد. اما چرا با وجود افزایش قیمت دلار، شاخص بازار تحرکی نکرد و روند نزولی به بازار برگشت؟

بورس چرا مذاکرات بورس را مثبت نکرد؟

شاخص بورس در جریان معاملات امروز در کانال یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد باقی ماند. شاخص کل امروز به دلیل برخی از حمایت‌ها با رشد همراه بود، اما با گذشت ساعتی از آغاز معاملات روند شاخص نزولی شد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نزول شاخص کل در چند روز گذشته توضیح داد: شاخص بازار با روند نزولی خود به مرحله‌ای رسیده بود که نیاز به حمایت داشت و باید به آن کاهش شاخص و قیمت‌ها واکنشی نشان می‌داد.

رضایتی به افزایش نرخ دلار و قیمت جهانی مس اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به روز برگزاری جلسه برجام، نه تنها قیمت دلار کاهش نداشت، بلکه افزایش یافت. در جریان معاملات امروز با توجه به جلسه برجام و افزایش قیمت‌ها، پتانسیل‌هایی وجود داشت که بازار روند مثبتی را داشته باشد اما این اخبار هم تاثیری در روند معاملات نداشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تاثیر اصلی برگزاری جلسه برجام در قیمت دلار بود تا روند بازار، اظهار کرد: نرخ دلار امروز افزایش پیدا کرد اما در روند بازار تاثیری نداشت و با توجه به وجود صف‌های فروش در تعداد زیادی از نمادها روند نزولی شاخص برگشت.

مهدی رضایتی با اشاره به اینکه احتمالا جلسه برجام نتیجه و خروجی مستقیمی ندارد توضیح داد: با توجه به تحرکات و شرایطی که در بازار دیده می‌شود، احتمالا روند معاملات بازار فردا در شرایط بهتری رقم می‌خورد و افزایش حجم معاملات را در پیش داریم.

او در پایان گفت: شاخص بازار در حال برگشت به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار است و احتمالا روند نزولی شاخص ادامه دارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر