|
کدخبر: 163026

خون تازه به رگ های بورس برمی گردد؟

به طور بنیادی، بازارسرمایه در حال حاضر در شرایط تعادلی قرار دارد و از ارزندگی برخوردار است، هرچند با افزایش شفافیت در مسایل سیاسی انتظار می‌رود در نیمه دوم سال شاهد رشدی دوباره در بازارسرمایه باشیم.

بورس خون تازه به رگ های بورس برمی گردد؟

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر من در حال حاظر بازار در یک نقطه تعادلی قرار دارد، به این معنی که در کوتاه مدت و تا حدود ۵ ماه آینده، نرخ برابری دلار در حالت تعادلی وجود دارد و با توجه به اتفاقات سیاسی بین المللی جدید در مقطع زمانی حاضر چشم انداز خاصی برای افزایش نرخ برابری دلار و به موازات آن دیگر بازارها به طور خاصی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد با عبور از انتخابات ریاست جمهوری و با گذشت نیمه نخست سال جدید و به دنبال آن شفافیت بیشتر در مباحث سیاسی، متغیرهای اصلی و کلان اقتصادی می توانند محرک نرخ برابری دلار قرار گرفته و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ زمینه ساز رشد نرخ برابری دلار باشند. در چنین شرایطی قطعا صنایع صادراتی و دلار محور مانند صنایع پتروشیمی، فلزی – معدنی در بهره مندی از این افزایش قیمت پیشتاز خواهند بود. بر این اساس در نیمه دوم سال جاری، با برگزاری مجامع، تقسیم سود و در ادامه شفاف شدن مسایل سیاسی خون تازه ای در بازار تزریق خواهد شد.

مهدی آسیما در ادامه افزود: همانطور که در بالا اشاره شد، پیرو انتظاراتی که از ابهامات سیاسی در بازار شکل می گیرد، برخی سرمایه گذاران که استراتژی کوتاه مدت در پیش گرفته اند، به حالت ایستایی درآمده تا با روشن شدن ابعاد سیاسی به اصلاح و تعیین رویکرد سرمایه گذاری خود بپردازند. بنابراین به نظر من طی چند ماه ابتدایی سال شاهد افت و خیز خاصی در بازار نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: البته بازار در شرایط کنونی ارزنده است و این موضوع برای سرمایه گذارانی که استراتژی بلند مدت در پیش گرفته‌اند (مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران حقوقی)، زمان مناسبی برای خرید و تشکیل پورتفوی محسوب می شود. این گروه در نیمه دوم سال به برداشت محصول خود و کسب بازدهی های مورد نظرشان می‌پردازند.

منبع: سنا
  • ناشناس ارسالی در

    روحانی سرمایه مردم رو در بازار سرمایه به گروگان گرفت تا برجام را احیا کند

ارسال نظر