|
کدخبر: 160578

سه سناریو پیش‌روی دامنه نوسان بورس

وزیر اقتصاد و دارایی اظهارات شب گذشته دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس را در خصوص احتمال تغییر در دامنه نوسان تایید کرد. فرهاد دژپسند از سه سناریوی احتمالی پیش‌روی دامنه نوسان بورس پرده برداشت.

بورس سه سناریو پیش‌روی دامنه نوسان بورس

آنطور که وزیر اقتصاد و دارایی می‌گوید، قرار است در جلسه فردای شورای‌عالی بورس در خصوص تغییر در دامنه نوسان تصمیم‌گیری شود. این موضوع را شب گذشته دهنوی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اعلام کرده بود. در این رابطه گزارش «دامنه نوسان نامتقارن بورس سه‌شنبه تغییر می‌کند؟» را بخوانید.

به گفته دژپسند، براساس مصوبه قرار شد یک ماه پس از اجرای دامنه فعلی، ارزیابی و بررسی صورت بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری شود و حال موعد یک ماهه به سرآمده است.

دامنه نوسان از ۲۵بهمن ۹۹ به شکل نامتقارن و از مثبت و منفی ۵درصد به منفی ۲تا مثبت ۶درصد تغییر پیدا کرد. فردا درست یک ماه از اعمال این مصوبه در بازار سهام می‌گذرد.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: حرفه‌ای‌ها دنبال این هستند که از دامنه نامتقارن عبور کنیم. توده سهامداران البته موافق نیستند. باید بحث شود که کدام دامنه را انتخاب کنیم.

دژپسند اظهارکرد: عده‌ای که می‌گویند از دامنه نامتقارن عبور کنیم یک دیدگاه دیگری هم دارند که دامنه نوسان به مثبت و منفی ۱۰ درصد برسد.

او در ادامه افزود: تصمیم گیری در مورد دامنه سه حالت دارد؛ یا دامنه نوسان نامتقارن یک ماه دیگر تمدید می‌شود، یا به حالت قبل برمی‌گردد یا حالت جدید مثبت و منفی بالاتر در نظر گرفته خواهد شد.

پیش از این بورسان در یک نظرسنجی از کارشناسان نشان داد که غالب کارشناسان بازار سرمایه مخالف اعمال دامنه نوسان نامتقارن هستند. حتی بخش اعظمی که آن را تایید کرده بود، تنها در کوتاه مدت ان را برای بازار سرمایه مفید می‌دانست.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها