|
کدخبر: 159441

راهکار ۴ گانه برای بهبود بورس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از جلب اعتماد مردم، ارائه آموزش‌های لازم در زمینه فعالیت در بازار سرمایه و بورس، جدی گرفتن بازارگردانی توسط دولت و نیز مدیریت عملکرد حقوقی‌ها در بورس به‌عنوان راهکارهای ۴گانه برای بهبود شرایط بورس یاد کرد.

بورس راهکار ۴ گانه برای بهبود بورس

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه دولت باید راهکارهایی را برای تقویت بازار سرمایه در دستور کار خود قرار دهد، گفت: نخستین رویکرد دولت در تقویت این بازار جلب اعتماد مردم است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم در زمینه فعالیت در بازار سرمایه و بورس به مردم و سهامداران خُرد قدم بعدی است که باید به‌درستی و با جدیت انجام شود تا افراد مطلع و آگاه به شرایط تمامی سرمایه خود را به این بازار وارد نکنند بلکه تنها مازاد آن را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تأکید بر اینکه بازارگردانی توسط دولت باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید مدیریت بورس را به کارگزاری‌ها واگذار کند و بورس را رها کند، باید با بازارگردانی اصولی نوسانات بورس را معقول و منطقی پیش ببرند، نه اینکه این بازار را دچار یک رشد حبابی یا نزول بدون دلیل و خسارت‌بار کنند.

میرتاج‌الدینی در ادامه تأکید کرد: راهکار دیگر برای مدیریت بازار سرمایه، مدیریت عملکرد حقوقی‌ها در بورس است، یعنی نباید آنها هر زمان که خواستند به بورس وارد شوند و سهامی را بخرند و هر وقت هم که نخواستند، با افزایش قیمت سهام خود را بفروشند و بازار را دچار مشکل کنند. دولت باید از بروز حرکت‌های عامدانه و هیجانی که بورس را به‌هم می‌ریزد، جلوگیری کند و برای سهام مردم یک حافظ باشد.ش

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها