|
کدخبر: 157470

سهام عدالت خود را بفروشید و از بازار خارج شوید!

نصر آبادی معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن می‌گوید که به سهامداران پیشنهاد می‌کنم اگر تحمل و صبر در بازار سرمایه ندارند سهام خود را بفروشند و پول خود را از بازار خارج کنند.

بورس سهام عدالت خود را بفروشید و از بازار خارج شوید!

قیمت نرخ ارز، انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و توافق ایران و آمریکا به عنوان دلایل ریزش بازار سرمایه در دو ماه اخیر مطرح شده است که به گفته فعالین بازار بین این سه دلیل قیمت دلار رکن اصلی حرکت بازار سرمایه بر عهده دارد. در همین حال به خاطر نزدیک شدن به پایان سال بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها به دنبال شناسایی سود برای سال آینده هستند کمتر از بازار حمایت می‌کنند.

در بررسی نظرات اقتصاددانان، تقریبا کسی از دلار زیر ۲۰ هزار تومان برای سال اینده حتی در صورت توافق برجام، سخن نگفته و بیشتر آن‌ها نرخ دلار را بین ۲۴ تا ۲۰ هزار تومان عنوان کردند. تابلوی بورس و همچنین گفته‌های فعالین بازار به خصوص کارگزاری‌ها که به صورت مستقیم با پول سهامداران سر و کار دارند نشان می‌دهد که سهامداران تمایلی به ماندن در بازار ندارند و در حال خارج کردن پول خود از کارگزاری‌ها هستند.

به گفته مدیرعامل سابق صندوق دارا یکم در شرایط کنونی پول زیادی در حال خارج شدن از بازار سرمایه و حرکت آن به سمت بازارهای دیگر است. به غیر از او تقریبا تمامی کارشناسان بازار به این موضوع اذعان دارند که نقدینگی به صورت هیجانی در حال خروج از بازار سرمایه می‌باشد که از جمله تبعات آن شکل‌گیری صف‌های سنگین فروش و ریزش پی در پی شاخص کل است.

بازار سهام شرایط خود را تا شهریور ماه سال اینده حفظ می‌کند

محمد بختیار نصر آبادی معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با یادآوری ورود هیجانی مردم در ابتدای سال به سمت بازار سرمایه گفت: همانطور که مردم به صورت یکباره در ابتدای سال هیجانی وارد بازار شدند و خرید سهم انجام دادند الان هم به صورت یکباره پول خود را از بازار خارج می‌کنند.

او خروج پول تا یک زمانی را منطقی می‌داند اما شرایط کنونی خروج پول از بازار را غیر معقول و سبب قفل شدن سهم‌ها در صف فروش خواند.

این کارشناس بازار سهام یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری برای سال آینده و توافق ایران و آمریکا و همچنین ابهام در مورد نرخ دلار بازار را با یک شرایط مبهم مواجه کرده است. بعید می‌دانم تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری یا به طور کلی بعد از شهریور اوضاع بازار بهبود پیدا کند.

نصرآبادی با دفاع از تصمیمات جدید سازمان در مورد دامنه نوسان و حجم مبنا شرایط کنونی بازار برای سرمایه گذاری را مناسب می‌داند و می‌گوید: قیمت‌های کنونی سهم‌ها در بازار در قیمت‌های جذاب هستند و بسیاری از سهم‌ها به ارزندگی خود دست پیدا کردند.

به گفته نصر آبادی مهم‌ترین چالش‌های بازار بورس برای امسال و ابتدای سال آینده خروج پول از بازار و ابهام در قیمت دلار می‌باشد

پیشبینی وی در مورد قیمت دلار برای سال آینده، دلار ۲۴ تا ۲۳ هزار تومان است و معتقد است که حتی در صورت موفق بودن مذاکره ایران و آمریکا قیمت دلار از این میزان بیشتر ریزش ندارد.

این کارشناس در پیشبینی شرایط بازار سهام و عملکرد حقوقی‌ها در ماه پایان سال افزود: با توجه به روند فعلی بازار، به نظر می‌رسد حقوقی‌ها قصدی برای حمایت از بازار ندارند و بنده شرایط خاصی را تا پایان سال و تا زمان انتخابات ریاست جمهوری برای بازار نمی‌بینم؛ در بازار فروش‌ها به صورت هیجانی است و هنوز به حالت تحلیلی خود بازار نرسیده است.

او که اولین مدیر صندوق دارا یکم بود در پیشنهاد به دارندگان یونیت‌های دارا یکم گفت: با توجه به وضعیت بانک‌ها و بهبود شرایط آن‌ها حداقل تا یکسال آینده، به صاحبان این نماد پیشنهاد می‌کنم که یونیت این صندوق را نفروشند چرا که اوضاع بهتر خواهد شد. او بر خلاف توصیه به سهامداران دارا یکم به نگهداری آن، در مورد نماد پالایش اصراری به نگهداری آن توسط دارندگان یونیت‌های آن نداشت.

به گفته او تنها زمانی می‌توان امیدوار بود که قیمت صندوق دارایکم به ارزش ذاتی خود نزدیک شود که رکن بازارگردان مستقلی برای آن در نظر گرفته شود.

نصرآبادی در پاسخ به این سوال که دارندگان سهام عدالت با توجه به ریزش قیمت سهام خود در این شرایط چکار کنند؟ گفت: اگر سهامداران سهام عدالت دانش، خلق و خوی بازار سهام و صبر ندارند بهترین کار این است که سهام خود را بفروشند و از بازار خارج شوند.

وی ادامه داد: این مورد را به تمامی سهامداران بازار سرمایه پیشنهاد می‌کنم، کسی صبر، تحمل و دانش بازار سهام را ندارد پول خود را از بازار بیرون ببرند و در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: بازار
  • Mohamad ارسالی در

    سلام وقت بخیر
    من سهام عدالت خود را در شهریور ماه
    فروخته ام ولی هنوز مبلغی واریز نشده است من باید چه کار کنم پس پول من کی واریز
    می شود

  • ناشناس ارسالی در

    حالا اون سی درصدی که فروختیم پولی به ما داده شد هشت ما از فروش سی درصد سهامم میگ ذره ولی تنها دریافتی من فقط چهارصد تومان بوده چی میگید برا خودتون فقط حرف عمل صف ر

  • مهر علی زارت ارسالی در

    تو خفه شو کدوم فروش سهام عدالت .چطور بفر وشیم بیسواد.چوپان دروغگو.فقط خفه شو بد ت رکیب

  • ناشناس ارسالی در

    خودت خفه شو سیرابی

  • ناشناس ارسالی در

    ان شااللع سرطان بگیرن خدانابودون کنه

  • مجد ارسالی در

    اخه تو که نمیدونی چرا حرف میزنی شش ماه سفارش فروش زدیم ولی دریافتی نداشتیم خیلی خ ر ی

ارسال نظر