|
کدخبر: 155546

رکود منفی بورس عمیق‌تر می‌شود؟

امروز هم طبق معمول دو هفته اخیر، بازار سهام در مدار منفی قر ار دارد. به طوری که طی ساعت اول معاملات، شاخص کل با افت ۴ هزار واحدی (معادل ۰.۳ درصد) مواجه شده و شاخص هم‌وزن هم عقب‌نشینی ۰.۱ درصدی را تجربه می‌کند.

بورس رکود منفی بورس عمیق‌تر می‌شود؟

البته افت اندک شاخص‌ها تحت تاثیر دامنه‌نوسانی است که در سمت منفی تنها اجازه ۲ درصد افت را به نمادها می‌دهد. وضعیت بازار وقتی بدتر به نظر می‌رسد که بدانیم نزدیک به ۸۰ درصد نمادها با صف فروش‌های سنگینی به ارزش ۶۹۰۰ میلیارد تومان مواجه هستند. در سمت مثبت بازار اما تنها ۳ درصد نمادها با صف خرید همراهند. ارزش این صف‌های خرید هم تنها ۳۰۰ میلیارد تومان است.

نقشه بازار بورس امروز

به نظر می‌رسد امروز هم ارزش معاملات خرد در سطوح پایینی باشد. به طوری که طی ساعت اول معاملات کمتر از ۱۳۰۰ میلیارد تومان سهام معامله شده است. این عدد در بازار دیروز بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود. عمده این ارزش معاملات هم در انحصار چند تک نماد خاص است. بین صنایع فلزات، شیمیایی و بیمه‌ای‌ها تا اینجای کار بیش از همه معامله شده‌اند و در بین نمادها هم بیشترین ارزش معاملات را فملی، وهنر و فولاد دارند.

فملی به واسطه تداوم جهش‌های عجیب مس در بازار جهانی امروز از صف فروش خارج شده و معاملات جالب توجهی دارد. مس بعد از بازگشایی بازارهای جهانی تا ۹۲۰۰ دلار هم صعود کرده و حالا دیگر فاصله چندانی تا یک رکوردشکنی تاریخی ندارد. البته قیمت سهام ملی مس ایران در حالی تا مثبت ۴ درصد هم رشد کرده بود که فشار فروش حتی بر این نماد هم سایه انداخته است. به طوری که طی دقایق گذشته فملی از سقف روزانه خود فاصله گرفته است و حالا در مرز صفر تابلو در حال معامله است.

حقیقی‌ها امروز هم فروشنده سهام شده‌اند. به طوری که خروج پول حقیقی طی ساعت اول معاملات و با همین ارزش معاملات اندک به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها