|
کدخبر: 154936

منتظر یک شگفتی در بورس باشید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط حاکم در بازارهای موازی و تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود که کف شاخص بورس و قیمت سهام در همین محدوده‌ها باقی بماند و دیگر شاهد افت سنگین شاخص‌ها نخواهیم بود.

بورس منتظر یک شگفتی در بورس باشید

هومن عمیدی به روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و افزود: معاملات بورس در آخرین هفته بهمن ماه با روند صعودی آغاز به کار کرد اما از اواسط هفته، شاخص بورس به مدار نزولی بازگشت و در نهایت با ورود به جایگاه یک میلیون و ٢٣٨ هزار واحد در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به معاملات خود پایان داد.

وی اظهارکرد: شاخص کل در نخستین روز بهمن ماه در سطح یک میلیون و ١٨٣ هزار واحد قرار داشت، در حالی که این عدد روز چهارشنبه و در آخرین روز معاملاتی بهمن ماه به عدد یک میلیون و ٢٣٨ هزار واحد رسید.

عمیدی گفت: با توجه به اینکه در آخرین روز معاملاتی دی ماه شاخص کل در سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار داشت می‌توان گفت در بهمن ماه شاخص کل رشد حدود ٨٠ هزار واحدی را تجربه کرد.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات انجام شده در ریاست سازمان بورس، برنامه و تصمیمات اتخاذ شده توسط وی می‌توان شاهد اثرات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آنها در بازار باشیم.

عمیدی تاکید کرد: نخستین اقدام انجام شده از سوی رئیس سازمان بورس، نامتقارن کردن دامنه نوسان بود که باعث روند صعودی معاملات بورس برای چند روز متوالی شد و بعد از رشد حدود ۲۰ درصدی شاخص بورس شاهد شناسایی سود در صف‌های فروش منفی دو درصد توسط سهامداران نوسان گیر به صورت روزانه بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: با توجه به شرایط حاکم در بازارهای موازی و تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود که کف شاخص بورس و قیمت سهام در همین محدوده‌ها بماند و دیگر شاهد افت بیشتر در قیمت‌ها و شاخص کل نباشیم.

وی روند معاملات بورس در ماه اسفند را پیش‌بینی کرد و افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد معاملات بورس، ماه آخر سال را با رشد و بازدهی معقولی به پایان برساند.

عمیدی اظهارکرد: تغییرات در قوانین حجم مبنا و دستورالعمل بازارگردانی از دیگر مواردی است که در دستور کار شورای‌عالی بورس و رئیس سازمان بورس قرار گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر این موضوع جهت بهبود روند بازار به جمع بندی نهایی برسد تا بتوان شاهد تاثیر مثبت آن در بازار باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: طرح برخی مسائل در سیاست خارجی، برای سوداگران و نوسان گیران معنای مناسبی نداشت و با تشکیل صف‌های فروش در نمادهای بانکی، فلزی و معدنی بدون توجه به آثار مثبت گزارش شرکت‌ها و عملکرد مثبت آنها اقدام به عرضه و نقد شدن سهام خود کردند.

عمیدی اظهارکرد: از دیگر موارد مطرح شده در هفته پایانی بهمن ماه، نامه مستقیم سازمان بورس به حدود ۲۵ شرکت بزرگ برای اعلام برنامه‌های افزایش سرمایه بود که به نظر می‌رسد باید برای کلیه سهام حاضر در بازار سرمایه چنین شفاف‌سازی و پرسشی اعلام شود که به طور حتم این اقدام مثبت با واکنش‌های متفاوت شرکت‌ها روبه‌رو خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بیشتر برنامه‌های شرکت‌ها به طور معمول توسط شرکت‌ها مطرح نمی‌شود و مخفی می‌ماند، اما با این اقدام، به بهترین نحو شفاف‌سازی خواهد شد.

وی اظهارکرد: بخشی از کاهش و افت ارزش معاملات بازار در طول بهمن ماه مربوط به ممنوعیت فروش حقوقی‌ها توسط سازمان بورس بود که باعث جلوگیری از افت قابل توجه معاملات در بازار شد و حتی تغییر دامنه نوسان بازار از منفی پنج و مثبت پنج به منفی دو و مثبت ٦ زمینه ورود نقدینگی بیشتر به بازار را فراهم کرد.

عمیدی اظهارکرد: تغییر برنامه معاملاتی صندوق‌ها و سبدگردان‌ها از دیگر پیشنهاد مطرح شده برای بهبود وضعیت بازار بود که اکنون در حال بررسی است و امیدواریم برای این سبدها و صندوق‌ها بازار مناسبی به شکل جداگانه طراحی شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، تغییر دامنه نوسان آنها از منفی ١٠ و مثبت ١٠ به منفی چهار و مثبت ١٠ اتفاق خوبی بود که از جمله دستاوردهای جدید و مثبت شورای‌عالی بورس تلقی می‌شود.

وی به قیمت‌های جهانی و روند معاملات بازار جهانی اشاره کرد و افزود: رشد قیمت جهانی نفت به حدود ۶۵ دلار و موج سنگین سرما در امریکا، کاهش تولید نفت و تقاضای چشمگیر چین برای خرید مواد اولیه در بازار‌های جهانی، قیمت فلزات گرانبها مانند مس را به حدود هشت هزار و ٦٠٠ دلا رسانده است که می‌تواند با تاثیر مثبت برای شرکت‌های تولیدی مس در همه جهان و شرکت ملی مس همراه باشد.

به گفته عمیدی، در صورت تداوم این روند پیش‌بینی‌های سال ۱۴۰۰ برای گروه فلزی می‌تواند شگفتی ساز باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در هفته گذشته در یک روز شاهد تعلل بازارگردان‌های گروه بانکی بودیم که پس از رایزنی‌های انجام شده بازارگردان‌ها دوباره به مدار فعالیت بازگشتند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و شاهد رشد سهام گروه بانکی باشیم.

منبع: ایرنا
  • مسلم. ارسالی در

    حدود نه ماه هست این تحلیلهای سبک و تکرار ی رو تحویل مردم میدین.خدایی خسته نمیشین.

  • شوکنکارشناسا ارسالی در

    فقط و فقط ارز دیجیتال به هیچ عنوان صف ندارن

  • سعید ارسالی در

    از این حرف ها زیاد به مردم زده اید مردم گوششون از این حرف ها پوره .

  • ناشناس ارسالی در

    همچنان در حال فریب مردم هستید!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      پالایش‌چی‌میشه؟کسی‌میدونه؟

  • ناشناس ارسالی در

    کل اگر طبیب بودی
    سر خود دوا نمودی< br /> هومن جان نظرت برای خودت محترمه

  • ناشناس ارسالی در

    عمیدی جان باسلام
    قصد توهین یا اهان ت نسبت به شمار سایر کارشناسان محترمتان ر و ندارم. یه نگاه به کل نظرات قبلی خودت ب نداز خودت متوجه میشی که منظورم چیه.... ا گه غیرت ایرانی داری که قطعا داری تحلیل ب ر مبنای واقیعت ارایه کن.... واقعا از شما کارشناسان توقع می‌ره که با مردم رو راست باشین نه اینکه خدای نکرده حامی جریان خا صی باشین و نظرات تون بر مبنای منافع شخصی تنظیم کنین .شاید در کوتاه مدت جواب بده ولی در بلند مدت. وقتی منافع شخصی بر مناف ع ملی ترجیح داده شود اثرات بسیار بسیار م نفی در پی خواهد داشت که قطع به یقین خود شما هم نیز از این آسیب بی نصیب نخواهید م اند ...
    لطفاً تجارت نیوز جون مادر ت بذار همه بخونن

  • بورس و سیگنال ارسالی در

    بازار سرمایه پولی نداره من خودم کارشناس بازار سرمایه تدریس کردم روند بازار همچنا ن نزولی خواهد بود شاخص هم وزن جذب پول می کند ولی اونم کم شده فعلا توصیه میکنم از سهم های شاخص ساز بیرون بیاین و سرمایه خو دتونو تو سهم های که پول هست توشون انجام بدین یا علی برای فردای بهتر یاحق

  • رضا ارسالی در

    گول حرفاشونو نخورید ۸ ماه فبل خودشون رفتن سمت ارز دیجیتال

  • ناشناس ارسالی در

    دستهایی در کار است تا طرح دامنه نوسان اق ای دهنوی به شکست منجر شود همانطور که دست هایی در کاربود تا نوسانگیرها دوباره بر ب ازار به بهانه نقد شوندگی مسلط شوند اینکه فقط متضرر سهامداران خرد باشند و یک عده دلال و حقوقی به سود برسند و منت بگذارند نقد شوندگی داشته خیلی مسخره است و مفهوم آن این است که یا در بورس بمانید و ضرر کن ید و برای ما در روز چند نوبت نوسانگیری ب ه ارمغان آورید یا گورتان را از بورس گم ک نید؟!!!

  • ناشناس ارسالی در

    این بورس بمیره هی
    بدبختمون کرد
    دارو ندارم رفت

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا متاسفم برای خودم و مردم ایران که د ر روز روشن دارند مردم را می چاپند و سرما یه مردم را با سیاست گذاری های هدفمند غار ت می کنند و هیچ کس صدایش در نمیاد به بها نه جلوگیری ریزش بازار سهام عدالت را گروگ ان گرفتند هم بازار ریزش داشت هم از حق قا نونی خود و اختیار سهام خودمان محروم شدیم لعنت به این دولت دزد و مردم فریب

  • ناشناس ارسالی در

    فقط حرف مفدمیزنید

  • سلطان ارسالی در

    بورس شده توپ فوتبال بین جناح چپ وراست.شده ابزار جمع رای. این یکی باهمه مشکلاتی که برای بورس درست کرد حالا سعی در کنترل دارد. وان یکی هم هم دربوق نا امیدی وتخریب میدمد! خلاصه ماشدیم گوشت قربانی! اگر چه هر دودم ازحمایت میزنند.

  • علی اصغر ارسالی در

    خدا به این ملت مظلوم صبر بده

  • علیرضا ارسالی در

    مادیگه خسته شدیم، ازبس گفتین این هفته آخراصلاحه، هفته دیگه... دیگه... دیگه...! چقدر هفته دیگه. سرمایمان ۷۰درصد ضرر. یعنی باید سه سال زمان ببره تا به پولم برسم.

  • علیرضا ارسالی در

    والا ارزدیجیتال سگش شرف داره به بورس ایران. یه ماهه ده تومن گذاشتم نزدیک ۵۰درصد توسودم.

  • ناشناس ارسالی در

    در اولین فرصت از بورس به طور کامل خارج م یشیم وبه سمت بازارهای جهانی فارکس و ارز دیجیتال خواهیم رفت مطمئن باشید حداقل اون جا از قوانین واستاندارهای لازم برخورداره شما هم هرچقدر میخوایین توی این بورس جول ان بدین ببینیم تا کی میتونین جیب مردمو خ الی کنید این روزا میگذره آینده خوبی رو ب راتون نمی‌بینم شک نکنید.گسترش نیوز لطفاً منتشر کنید ممنون

  • علی اصغر ارسالی در

    هیچ کس نمیاد مجانی تحلیل به مردم بگه مگر سودی برا خودش داشته باشه

  • صیاد ارسالی در

    سلام به نام خدا
    دروغ بزرگ

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام میشه دیگه راجع به بورس دیگه متنی نگذارید د بی جهت خود را مدیون کسی نکنید و سیاه بازی دیگه بس است

  • ناشناس ارسالی در

    اقای عزیز دولت چرا جلوی فروش سهام رو بسته چرا مردم چقد باید در انتظار باشن مردم گرفتارن که برای فروش گذاشتیم یه فکری بحال روش مستقیم بشه ٨ماهه هیچ خبری نیست

  • ناشناس ارسالی در

    زارت

  • فردین عشقی آذر ارسالی در

    این کارشناسان پول می‌گیرند تا مردم فریب بدن تا پولشونو بریزند توی بوس تا یکجا ر وحانی بزن توجیبش

  • ناشناس ارسالی در

    همه چیمون رفت،پول خونمونو گذاشتیم ۶۰ در صدش رفت.دارم دیوونه میشم،فقط خدا میتونه درست کنه

  • پیمان یزدانی ارسالی در

    با سلام
    حدود ۸ماه هست که به عناوین مختلف کلاغ سر مردم میذارید. خسته نشدید .بویی از انسانیت در وجودتان هست .شبها چطور سر روی بالش میذارید .بابا ول کنید بگذارید مردم به درد خودشان برسند

  • ناشناس ارسالی در

    شگفتانه بورس مثل مرداد تا الان و خالی کر دن بقیه جیب مردم چقدر دروغ تا کجا تا کی

  • بی نام ارسالی در

    بیچاره شدیم رفت دبگه چی مونده

  • ناشناس ارسالی در

    می دانید چرا اروپا و امریکا برجام برایشا ن مهم است چون دستیابی ایران به تولید در این صنعت هسته ای انحصار پرتو درمانی را و رادیو درمان را و تجهیز بیمارستانها به د ستگاه پروتون درمانی را از
    دست آنه ا خارج می کند و ایران را در غرب اسیا و ج هان چندین پله در زمینه علمی اقتصادی و سی اسی ارتقاء خواهد بخشید و این پیروزی مناف ع آنها را کاهش خواهد داد پس باید مردم پش ت نظام بایستند و حمایت کنند و دیپلمات ها یی که کم کاری یا خطوط قرمز رهبری را رعای ت نکنند را حذف و اخراج کنند

  • محمد حسین اردبیلی ارسالی در

    برو باباااااا

    • ناشناس ارسالی در

      منکه رد دادم دیگه

  • حمیدرضا ارسالی در

    انقدر از بورس بد نگید من خودم پولم توی ب ورس نصف شد ضرر۷۰ درصدی رو تجربه کردم و م یدونم مقصر اصلی خودم بودم که آموزش ندیدم و همینجوری رفتم توی بورس الان که آموزش دیدم فهمیدم ب راحتی میشه از بورس سود کرد الانم مردم دارن میرن به سمت ارز دی جیتال حتی خودمم ثبت نام کردم ولی قبلش به تر آموزش ببینیم مطمئنا اونجا هم پولامون پودر میشه
    اگه آموزش نبینیم
    انشالا پرسود باشین...

  • گول خورده دولت ارسالی در

    وعده سهامداران به دولت انشاالله انتخابات ۱۴۰۰

  • ناشناس ارسالی در

    اگه اینجوری بود که با اموزس همه پولدار ب شن ،،،،،

  • ناشناس ارسالی در

    عزیزان من ول کنید این مطالب صفحه پر کن ر و هروز به اسم فلان کارشناس یه چیزایی من ویسند
    به اخبار سیما و خبر توجه کن ید !! الان بودجه از کمسیون تلفیق رفت دول ت دست هم به بودجه نزدند ما چه کردیم و ب ه فکر مردمیم بگید خوب اگه کار کرده بودند که بازنشسه ها ا اعلان تجمع نمیکردند بود جه همش کسریه همین روزها دولت دوباره وارد بورس میشه کدوم بودجه ۴۰ ملیارد صادرات د اشتیم ۴۰ ملیارد دلار واردات کو پول هواس ا جمع ضرر دیده ها

  • ناشناس ارسالی در

    می شه حضرات کارشناسان و تحلیل گرها لطف ک نند و چند ماهی تشریف ببرن مرخصی و این هم ه حرف نزنند؟ چرا متوجه نیستین تحلیل فقط در زمان ثبات اقتصادی و سیاسی معنی می ده نه در زمانی که از همه طرف تحت فشار سیاسی و امنیتی و اقتصادی هستیم بگذارید مردم خ ودشان تصمیم بگیرند این همه آدم که بخاطر همین تحلیلها بدبخت شدند کافی نیست؟

  • سهیل ارسالی در

    فقط باید بخندید به جای اینکه از خدا بترسیم باید از بنده خدا بترسیم واقعا خنده داره ۶ ماه داره اصلاح میشه داره نوسان گیری میکنه، هفته بعد مثبته فلان نماد خوبه و........خسته نشدید دارم جدی میگم دیگه قدیمی شده

  • احسان ارسالی در

    یه مشت چرت و پرت.
    اون ریس جمهووور بااون همه علم و دانش دعوت ب بورس کرد. این شد نتیجش. 70 درصد تو ضررم.
    شما ک دیگ لطفا چیزی نگید.

  • ایران وطن من ارسالی در

    فقط راه نجات بورس ایران جداکردن خرید و ف روش حقیقی ازحقوقی است.باید راه این دو از هم و ساعات معاملاتشان جداباشد.این همه ر اه امتحان کردین لطفا این مورد را هم امتح ان کنید.حقوقی ها در هر زمانی از حقیقی ها به راحتی با نقدینگی و سهمی که در اختیار دارند فقط به حقیقی ها ضررمیزنند و به دو لت محترم مالیات پرداخت می کنند. دولت و ح قوقی خوشحال و مردم ناراضی اند

    • ناشناس ارسالی در

      تنها راه نجات جایگزینی عقلانیت در رابطه با سایر کشورها و اولویت دادن منافع مردم ایران بر منافع گروهی و منطقهای طیف خاص م ی باشد

  • ناشناس ارسالی در

    گسترش نیوز..تجارت نیوز و همه اون بی شرفه ایی که میخان جیب ملت رو خالی کنن...شماها خائنید و میبایست اعدام بشید...امضا ..مل ت

  • ناشناس ارسالی در

    غلط کردین فقط وعده الکی و زر مفت می‌زنید. همش نوسان میگیرید از ملت و هر روز سهام ها افت بیشتری میکنن. لعنت بر شما دزدان دولتی که دست تون در جیب مردم بدبخته. امیدوارم به خاک سیاه و مذلت بنشینید. همه را بدبخت و گرفتار کردین.

  • ناشناس ارسالی در

    دیگه شورشودراوردن چه وضعش نخواستیم پولام ونوبدون سودپس بدیدریدم تواین بورستون،دزد ای نامردچندسال پول کارگریم، توبورس رفت ، من دوتابچه دارم،ازگلوی اونازدم ایشالا سر طان بشه بیفته ،توجونتون،

  • کثیفسید ارسالی در

    دزدی کثیف من چندسال پول کارگریموگذاشتم ت وبورس بازحمت جمع کرده بودم ازگلوی زنوبچ م زدم ایشالا سرطان بشه بیفته به جونتون

  • نوید حافظی ارسالی در

    لطفا تایم خرید و فروش حقیقی با حقوقی روتغییر بدید .هر چند ک می دونم اگه این دو با هم نباشن این دولت سود نخواهد کرد ....این دولت کسری بودجه رو میخواد از جیب مردم دربیاره .میخواد بگه این دولت زمانی ک سرکار بود درآمد داشت ،اما ب چ قیمتی ؟؟ ب قیمت ضرر زدن ب مردم؟تنها راه نجات این مردم فقط سیده ..سید علی برس ب دادمون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها