|
کدخبر: 154724

فوری/ مردم به بورس بازمی‌ گردند

کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود نقدینگی که توسط حقیقی ها در بازار تزریق شد، نشان دهنده آن است که سرمایه گذاران منتظر بازگشت تعادل به بازار بورس هستند.

بورس فوری/ مردم به بورس بازمی‌ گردند

محمد مهدی مومن زاده کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در ۲۶ بهمن بیشترین میزان ورود نقدینگی از طرف حقیقی ها در زمستان اتفاق افتاد درباره بازگشت حقیقی ها به بورس برای سرمایه گذاری مجدد در بازار گفت: این مسئله می تواند یکی از نشانه های بازگشت حقیقی ها به بازار سرمایه باشد و اقدامات اخیر سازمان بورس مبنی بر اینکه به صورت مستمر به حقیقی ها درباره افزایش سرعت سودآوری در بازار سرمایه نسبت به متحمل شدن به ضرر امید داده اند البته متغیرهایی مانند، افزایش قیمت دلار و چشم انداز تورمی که برای سال آینده پیش بینی می شد کمی دچار تغییر شد و تمام این عوامل دست به دست هم دادند و سبب شد بازار بورس کمی صعودی شود و حقیقی ها به بازار بازگردند.

این کارشناس بازار بورس در پاسخ به این سوال که آیا حقیقی ها هنوز به بازار امید دارند و با تلنگری به بازار برای سرمایه گذاری باز می گردند؟ پاسخ داد: در روزهای اخیر شاخص بورس مثبت بوده است و این نشانه خوبی برای بازار است البته با توجه به ورود پولی که توسط حقیقی ها صورت پذیرفته، می توان این برداشت را داشت که سرمایه گذار منتظر بازگشت تعادل و سپس تغییر روند بازار است که بعد از آن اقدام به سرمایه گذاری کند.

اجرای حمایت های لازم اعتماد حقیقی ها را به بورس باز می گرداند

او بیان کرد: در مدت زمان کوتاه نمی توان گفت بازار به روند قبلی خود باز می گردد و باید یک روند شکل بگیرد تا بتوان نسبت به روند قبلی نظر داد ولی اگر این مهم محقق شود و حمایت هایی که تواناییش را دارند در بازار انجام دهند، حقیقی ها اعتمادشان جلب می شود و دوباره به بازار برمی گردند.

مومن زاده افزود: برآیند اقدامات مختلف، مثل، تصمیمات سازمان بورس و وزارت اقتصاد و تغییر در نرخ دلار کمک به جلب اعتماد حقیقی ها و توجیه پذیری سرمایه گذاری را بیشتر می کند.

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه توصیه ای به سرمایه گذاران کرد و گفت: افرادی که از بازار خارج شده اند تابه تعادل رسیدن بازار صبر کنند و بعد از آن مجدد وارد بازار شوند و اگر سهامی در بورس دارند آن را حفظ کنند، چراکه احتمال کاهش قیمت از میزان موجود بسیار کم است و بازار در آستانه رشد خوبی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    دستهایی در کار است تا طرح دامنه نوسان اق ای دهنوی به شکست منجر شود همانطور که دست هایی در کاربود تا نوسانگیرها دوباره بر ب ازار به بهانه نقد شوندگی مسلط شوند اینکه فقط متضرر سهامداران خرد باشند و یک عده دلال و حقوقی به سود برسند و منت بگذارند نقد شوندگی داشته خیلی مسخره است و مفهوم آن این است که یا در بورس بمانید و ضرر کن ید و برای ما در روز چند نوبت نوسانگیری ب ه ارمغان آورید یا گورتان را از بورس گم ک نید؟!!!

  • ناشناس ارسالی در

    به همین خیال باش مردم رفتند برای بازار ا رز دیجیتال تا اونجا هم سرشان به سنگ بخور د و بفهمند بهترین کار به زندگی طبیعی برگ شتن بهتر است تا قمار کردن یک لقمه نون ما ست از صد تا چلوکباب بورس بیشتر شرف داره

  • ناشناس ارسالی در

    یک نکته جالب کسانی که سهام عدالتیشرو آزاد سازی کردن سهام در پرتفوی شأن برای فروش نمیاد
    اون وقت بلوک سهام عدالت که ازادسازی نکردن در پرتفوی شأن قابل فروش شده

    بزارید برای فروش این سهام با ارزش عدالت خودمون که ازادسازی کردیم تصمیم بگیریم

    منظورم اینکه اونی که آزاد سازی نکرده می‌تونه خودش بفروش ما که آزاد کردیم نه

    • ناشناس ارسالی در

      احسنت به شما حرف حساب زدی لعنت به دزدان سرگردنه ایران به بهانه ریزش بارار سهام ع دالت خودمان را گروگان گرفتند تا بازار ری زش نکنه هم ریزش کرد هم از سهاممان نوسان گرفتند لعنت به دولت روحانی

  • ناشناس ارسالی در

    لطف در مورد سهام باارزش توصیه نکنید
    بورس مرد
    چون اعتماد مرد

  • شهروند... ارسالی در

    مردم دیوانه شدند که بیان توبورس همه چی ر ا امثال شما خراب کردید بیخود تشویق نکنی د پشت دست انشالله که خبری نیست که تشویق میکنی

  • ناشناس ارسالی در

    اگر مادرم پسر بزاید و اون بزرگ شود چه شو د

  • ناشناس ارسالی در

    بورس موقعی بورس هست که مانع پولی ومالی ت حریمی نباشه الان حضرات هجوم بردن به بیت کویین

  • ناشناس ارسالی در

    مهم‌ترین عمل «لیلة الرغائب» به جای آوردن ۱۲ رکعت نماز است. رسول خدا (ص) درروایت فضیلت ماه رجب، خطاب به یاران خود درباره اعمال «لیلة الرغائب» می‌فرمایند: روز پنج شنبه اول ماه را روزه می‌گیری، چون شب جم عه فرارسید بین نمازمغرب وعشا ۱۲ رکعت نما ز می‌گزاری (۶ نمازدورکعتی) ودرهررکعت ازآ ن پس ازحمد سه مرتبه سوره قدر (اناانزلنا) و ۱۲ مرتبه سوره توحید می‌خوانی وپس ازات مام نماز،

    ۷۰ مرتبه می‌گویی: «اللهم صل علی محمد النبی الامی وعلی آله » آن گاه به سجده می‌روی

    و ۷ ۰ مرتبه می‌گویی: «سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ المَلائِکةِ وَالرّوح» سپس سر از سجده برم ی داری

    و ۷۰ مرتبه می‌گویی: «رَبِّ اغفِر وَارحَم وَ تَجاوَز عَمّا تَ علَم اِنَّک اَنتَ العَلِیُّ الاَعظَم» با ردیگر به سجده می‌روی

    و ۷۰ م رتبه می‌گویی: «سُبُّوح قُدُّوس رَبُّ الم َلائِکةِ وَالرّوح» آن گاه حاجت خود را از خدا می‌خواهی ان شاءا... که برآورده می‌شو د.

    ثواب اعمال شب لیله الرغا ئب
    پیامبر اکرم (ص) پس ازبیان این ع مل، پاداش آن را چنین برمی شمارند: «کسی ک ه چنین نمازی بخواند خداوند همه گناهانش ر ابیامرزد ودرقیامت درباره ۷۰۰ نفرازخاندان ش شفاعت کند وچون شب اول قبر فرارسد خداون د پاداش این نماز را به نیکوترین چهره با رویی گشاده ودرخشان و زبانی فصیح وگویا به سوی قبر او می‌فرستد.

    آن چه ره نیکو به وی می‌گوید:ای حبیب من! برتوبش ارت باد که از هر شدت وسختی نجات یافتی. ا زآن چهره نورانی می‌پرسد توکیستی؟ من تاکن ون چهره‌ای از تو زیباتر ندیده ام و بویی از بوی توخوش تربه مشامم نرسیده است؟ آن چ هره نیکو پاسخ می‌دهد: ای حبیب من! من پاد اش آن نمازی هستم که تو در فلان شهر، فلان ماه و در فلان سال به جا آوردی. من امشب نزد تو آمده ام تا حقت را ادا کنم ومونس ت نهایی توباشم، وحشت راازتو برطرف کنم (همو اره درکنارت باشم) وتازمانی که همگی درروز قیامت برخیزند، برسرت سایه بیفکنم.».

  • ناشناس ارسالی در

    با این موضع گیری غربی ها لعنت به کسی که بخواهد دیگر با آنها بر سر میز مذاکره بنش یند ضمنا برایم عجیب است که اینقدر اصرار به ادامه برجام دارند آنها می دانند ما به دنبال بمب اتمی نیستیم اما مطمئن شدم که دستیابی ایران به سوخت هسته ای و تکنولوژی اتمی در آینده منطقه را محتاج محصولات ای ران می کند و دیگر غرب نمی تواند قیمت های نجومی را تحمیل کند و بازار منطقه به دست ایران خواهد افتاد و از نظر اقتصادی ایرا ن چندین پله صعود خواهد کرد و امریکا و ار وپا بازار خود را از دست خواهند داد پس به تر است ایران کوتاه نیاید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها