|
کدخبر: 152824

سهامداران عدالت بخوانند

مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت در ۲۰ اسفند برگزار می‌شود و قرار است شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت صاحب بازارگردان شوند.

بورس سهامداران عدالت بخوانند

امروز علی عسگری معاون منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه حسنعلی قنبری رئیس سازمان خصوصی سازی، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه و محمدرضا معتمد عضو هیأت رئیسه سازمان بورس در جمع خبرنگاران حاضر شده و توضیحاتی در مورد سهام عدالت ارائه کردند.

علی عسگری، معاون وزیر اقتصاد گفت:

همه سهامداران عدالت لازم است در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام کنند، چون واریز سود سهام عدالت و همچنین شرکت در انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت منوط به ثبت نام در سجام است.

مقارن مبعث حضرت رسول(ص) در ۲۰ اسفند انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در سراسر کشور برگزار می‌شود که قبل از آن باید سهامداران در سجام ثبت نام کنند تا بتوانند رأی دهند.

بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام در سه استان کرمان، فارس و یزد بوده که بین ۷۰ تا ۷۳ درصد بوده و در ۱۰ استان کشور بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مشمولان سهام عدالت در سجام ثبت نام کرده، در ۸ استان بین ۳۲ تا ۵۰ درصد در سجام ثبت نام کرده‌اند اما تأکید می‌کنم همه سهامداران عدالت چه در روش مستقیم و چه غیر مستقیم باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. به طور متوسط حدود ۵۲ درصد از سهامداران عدالت سجامی شده‌اند.

حسنعلی قنبری ممان، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت:

این سازمان به عنوان متولی امور اجرایی سهام عدالت تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت را به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال بین ۴۱ میلیون مشمول سهام عدالت توزیع کرده است.

سهام متوفیان سهام عدالت با همکاری سازمان ثبت احوال به ورثه آنها منتقل شده است.

به گزارش بورسان به نقل از ایسنا، در ادامه معتمد عضو هیات مدیره سازمان بورس اظهارکرد:

با مصوبه شورای‌عالی بورس برای همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بازارگردان انتخاب می‌شود.

سرمایه شرکت‌های مذکور ۳۸۶ هزار میلیارد تومان است، بیشترین سرمایه ۳۶ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین سرمایه نیز ۲۸۰۰ هزار میلیارد تومان است.

این شرکت‌ها توانمندی این را دارند که با انتخاب هیات مدیره منتخب بتوانند در پروژهای سوداور کشور سرمایه‌گذاری کنند.

از ۴۹ شرکت موجود در پرتفوی سهام عدالت، ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی هستند و قرار است ۱۳ شرکت باقی مانده در قالب یک هلدینگ به همه ۴۹ میلیون نفر تخصیص داده شود.

در عرضه این شرکت‌ها هم سمت خریدار و هم فروشنده سرمایه‌گذار بودند، از زمان بازگشایی این سهام تا کنون NAV این شرکت‌ها متفاوت و قیمت‌ها نیز متفاوت است، اما برای حمایت حداقلی از سهام شرکت‌ها برای نقد شوندگی صندوق بازارگردانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت تشکیل خواهد شد و امیدواریم بعد از تشکیل این صندوق نقدشوندگی سهم‌ها بهتر شود.

منبع: بورسان

ارسال نظر