|
کدخبر: 151862

روحانی: نمی‌خواستیم بورس دچار مشکل شود

رئیس‌جمهوری در واکنش به رد لایحه بودجه توسط مجلس و اعلام اینکه نمی‌خواستیم بورس دچار مشکل شود گفت: دولت بهترین بودجه‌ را تهیه و تقدیم مجلس کرد!

بورس روحانی: نمی‌خواستیم بورس دچار مشکل شود

حسن روحانی در جلسه امروز هیأت دولت در واکنش به رد لایحه بودجه سال آینده در جلسه دیروز مجلس گفت: در این، دو ماه حرف‌هایی زده و تخریب‌هایی صورت گرفت که مورد انتظار نبود. برای این بودجه زحمت کشیدیم تا بهترین را تهیه و تقدیم مجلس کنیم!

اهدافی که در بودجه داشتیم مورد توجه نمایندگان در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت. هدف این بود که ارزش پول ملی بالا برود. می‌خواستیم کاری کنیم که وقتی ارزش دلار بالا رفت، بودجه لَنگ نشود. تمام تلاش این است پایان این دولت از کرونا و مشکلات تحریم عبور کرده باشیم.

وقتی در بودجه پیام می‌دهیم ارز ۱۱۵۰۰ تومان و فروش نفت ۲.۳ میلیون بشکه است، همه دنیا متوجه می‌شوند. می‌خواستیم مردم آینده بهتری داشته باشند!

نگران درآمد‌های توهمی بودیم. آنچه که کمیسیون تلفیق تهیه کرده بود با واقعیات، معیشت مردم و شکستن تحریم‌ها متناسب نبود.اگراین مصوبات به دولت هم می‌آمد با آرای بالا رد می‌شد. می‌خواستیم مردم آینده بهتری را مد نظر داشته باشند، تولید حرکت بهتری داشته باشد و جهش تولید را سال آینده هم ادامه دهیم"، گفت: ما نمی‌خواستیم در معادن کاری کنیم که دیگر برای طرف با توجه به مالیات‌های سنگین به صرفه نباشد و معدنش را تعطیل کند.

 

نمی خواستیم ماشین لوکس از مناطق آزاد وارد کنیم. بودجه رانتی نمی‌خواستیم. بلد بودیم این را بنویسیم اما تنها راه‌حل را در تغییر تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی دیدیم.

نمی‌خواستیم کاری کنیم برای محصولات پتروشیمی، فولاد و همه جا، مشکلاتی پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل شود. نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور، ۵ برابر کنیم. آیا ۵ برابر کردن قیمت سوخت صنایع تولید درآمد شد؟ این کار را هم بلد بودیم اما این یعنی این یعنی گران کردن و تورم. تورم که شاخ و دم ندارد. با تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس روشن است که چه می‌شد و نگران بودیم.

نگرانی‌ البته از این بیشتر بود و می‌ترسیدم و البته از همان که می‌ترسیدم به سرم آمد. می‌ترسیدم مصوبات کمیسیون تلفیق را دائماً صدا و سیما تبلیغ کرده و به مردم بگوید و بازار و اقتصاد را خراب کند و مصوبه نیز تصویب نشود. همین هم شد.

کمیسیون مجلس مصوبه‌ای را تصویب اما مجلس نیز آنرا رد کرد. اگر این مصوبات کمیسیون تلفیق به دولت هم می‌آمد، رد می‌کرد. مصوبه کمیسیون تلفیق ربطی به لایحه دولت ندارد و زمین تا آسمان، فرق می‌کند. اینها همه را بهم ریختند و یک چیز دیگر نوشتند. ممکن است نظر بود کاری به آن ندارم ولی در صورت تصویب، آثار بسیار خطرناکی بود.

می دانند بخش اعظم مشکلات از تحریم‌ها است اما یک فحش به امریکا نمی‌دهند. چون فحش مخصوص دولت و رئیس‌جمهوری است!

روحانی خطاب به کشور‌های برجام هم گفت: هیچ بندی و هیچ فردی به برجام اضافه و ۵ به اضافه ۲ نمی‌شود. حرف‌های ناروا هم گفته نشود. این توافق به سادگی از بین نمی‌رود. می‌خواهند اهلا و سهلا و بیایند برای توافق. نمی‌خواهند هم اهلا و سهلا. بروند دنبال زندگی. ما کار خود را انجام می‌دهیم.

همه معتقدند برجام می‌تواند برای امنیت و صلح و تعامل مفید باشد اما امریکایی‌ها بدانند تا امروز ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ هستند. بحث ایران نیست. برگردید به قطعنامه و قانون و برجام. اگر برگشتید ما هم عمل می‌کنیم. ۷ صندلی بود اما یکی جنون ادواری گرفت و بلند شد و رفت. حالا باید برگردند.

 

منبع: بورس پرس
  • ایرانی ارسالی در

    دروغگوهای کثیف خدالعنتتون کنه انشالله

  • رضا ارسالی در

    دورغگو دشمن خداست

  • ناشناس ارسالی در

    اقای روحانی وقتی رهبر شجاع و عالم و مومن و با تدبیر به تصمیم دولت شما با سعه صدر و حوصله و فرصت نگاه می کند و خط قرمزها و ترفندها و بی اعتباری دشمنان را با مهرب انی گوشزد می کند ولی شما فقط به فکر گلاب ی چیدن هستی و فتح الفتوح و گوش به حرف ای شان ندادی نتیجه بدبختی های پیاپی این روز ها را باید ملت با ریاضت و شما با تکیه زد ن بر قدرت و گناه را بدوش منتقدین بیانداز ی وبگویی ما نمی خواستیم چنین بشود اگر مر دم هم به ارشادات رهبر توجه کرده بودند نم ی بایست شما را انتخاب کنند.

    • ناشناس ارسالی در

      نظرات منفی مربوط به روحانی و دژپسند است

  • ناشناس ارسالی در

    فقط برو

  • نیما ارسالی در

    دولت که فاسد هست در ان شکی نیست واین همه رانت وبدبختی که مردم در فلاکتند ولی از این مجلس در حیرتم که دنبال جناح بازی وسیاسی کاری و بیکفایت نشان دادن هر چه بیشتردولت است .این اصولگرایان هیچ تعاملی را بلد نیستند وبخاطر منافع سیاسی دست به هر کاری میزنند وان وقت دولت را در امورات متهم میکنند ومردم هم اگاهترند جزئ عده ای که ساده هستند و نمیشود کاری کرد در کل اکثرا سواد دانشگاهی معتبر ندارند مثلا دکتر قالیباف دکتر کوردان دکترفلانی سواد کیلویی را از کدام دانشگاه گرفتند ادم تاسف میخورد.کسی برای نظام دلسوز نیست همه ریشه به تیشه نظام میزنند و غافل از اینکه همه در یک کشتی هستیم

  • ا ارسالی در

    البته تمامی نمیخواستیم ها را با ادبیان د یوی کلاه قرمزی بخوانید ، یعنی میخواستیم. دروغگوی قرن با فاصله از نفر دوم.

  • محسن ارسالی در

    توی دزدی رانت خواری اختلاس ب راحتی میتونید

  • ناشناس ارسالی در

    جایی برای تعجب نمیماند

  • فلاح ارسالی در

    آقای روحانی تو خوبی و خیلی خوبی به خدا خ وبی فقط یکم ....

  • علی ارسالی در

    قشنگ ، خیلی ها خیلی چیزها نمی خواستن
    امیدوارح یه کم از سهام خودتون هم کم شده باشه ......

  • ناشناس ارسالی در

    گمشو

  • حمید ارسالی در

    تیرماه جیب مردم تو بورس خالی شد الان بهم ن ماه تایید نشدن بودجه رو میخوایید سرشکن کنید رو بورس که مردم و مقابل مجلس بنداز ید این دیگه حداکثر استفاده از ملت بدبخت ضرر کرده تو بدرسه

  • ناشناس ارسالی در

    دست دولت در جیب مردم
    کار شما فقط ه مین است.

  • علی ارسالی در

    شما جنسارو بشین گرون کن جوری که مردم نفه من!!
    هر چی تونستی از بورس جیب مردم و خالی کردی بردی که کسری دولت خودتو جبر ان کنی حالا میگی نمیخواستی

  • ناشناس ارسالی در

    چرا در کشور مسلمان و مدعی شیعه زمان بورس را طوری تنظیم کرده اند که تا ساعت ۱۲:۳۰ طول بکشد و دقیقا نیم ساعت زمان مهم و تص میم گیری برای خرید یا فروش اخر وقت با اذ ان و نماز در تداخل باشد و حق بچه مسلمان تضییع گردد ایا غیر از این است که یک نام سلمون در این تصمیم حضورش پر رنگ بوده اس ت به این نوع تصمیمات تصمیمات نفوذی می گو یند

  • ناشناس ارسالی در

    همتون کلاهبردار ودروغگویید

  • ع ارسالی در

    ازشش ماه پیش که اکثر مردم..وارد بورس شدند..بخدا قسم یکروز خوش درزندگیمون نداشتیم..ایا خنده اور نیست..که میگویید میخواستیم برای بورس مشکلی پیش نیاید؟..دیگه همین مردم پولی ندارند که شما بخواهید بفکرشان باشیدوایراد ازمحلس میگیرید..الله کبر....خدایا خودت شاهدی...بااینهمه ریا

  • کارگر همیشه گرسنه ارسالی در

    بورس مشکل نه بابا مشکل کجا بود اصلا مشکلی ندارد فقط ما کمی پول اضافه داشتم به لطف خدا به شما دادیم

  • رحیم ارسالی در

    فاسد ترین دولت جهان دولت دزد وحقه باز رو حانی است فقط وفقط شعار می دهد هیچ توجهی به ملت ندارد اگر می داشت وضع مردم این نب ود رئیس دولتی که یک سال شده از ترس ویروس کرونا از پاستور بیرون نرفته چه می داند در کشور وجهان چه خبر است همیشه در توهم م ی باشد خدا عاقبت ملت را ختم بخیر بفرماید با دست فرمانی که آقای روحانی دارد کشور را به قعر چاه می برد خدایا زودتر دوران ر یاست جمهوری این مرد تمام شود واین دوران را از عمرمان حساب نکن

  • محمود ارسالی در

    يا ايها الذين آمنوا لم تقولون مالا تفعلون كبر مقتا ان تقولوا ما لا تفعلون ( صدق الله العلي العظيم) قابل توجه حسن خان روحاني و نوبخت وجهانگيري و مخصوصا اقاي واعظي كه سر دسته اين ايه شريفه قرآن هستند....متاسفم براي تون اخرتتون و به دنياتون فدا كردين داغون كردين كشور و مردم را خدا جاي حق نشسته فسيعلمون الذين ظلموا اي ينقلب منقلبون ان شا ا...

  • ناشناس ارسالی در

    چرا در کشور مسلمان و مدعی شیعه زمان بورس را طوری تنظیم کرده اند که تا ساعت ۱۲:۳۰ طول بکشد و دقیقا نیم ساعت زمان مهم و تص میم گیری برای خرید یا فروش اخر وقت با اذ ان و نماز در تداخل باشد و حق بچه مسلمان تضییع گردد ایا غیر از این است که یک نام سلمون در این تصمیم حضورش پر رنگ بوده اس ت به این نوع تصمیمات تصمیمات نفوذی می گو یند

  • ن.خ ارسالی در

    دیگه نمیدونیم از دست شما مسئولین بی عرضه وبی فکر باید چکار کردفرقی باهم ندارید از بالاترین تا پایین ترین بجای ابادانی خراب میکنیدعجیب کرونا کاری به مسئولین نداشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها