|
کدخبر: 150099

سوء استفاده این شرکت‌ها از رانت اطلاعاتی در بورس

دو نماینده مجلس با اعلام سوء استفاده شرکت‌های دولتی از رانت اطلاعاتی در بورس، دولت را مقصر اصلی رشد حبابی و تصنعی و خروج هماهنگ شده از بازار سهام معرفی کردند.

بورس سوء استفاده این شرکت‌ها از رانت اطلاعاتی در بورس

کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره وضعیت ماه‌های اخیر بورس که با ریزش قیمت‌ها و شاخص و اعتراض و بی‌اعتمادی سهامداران همراه شده، گفت: بعضی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دولتی با سوء استفاده از رانت اطلاعاتی، سود کافی بردند و دیکران را قربانی کردند.

وی ادامه داد: بنابراین ورود مجلس و انجام اقداماتی مانند درخواست توضیح از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس با این هدف است که دولت با برنامه‌ریزی هایی مانع ادامه رانت اطلاعاتی در بازار سهام شود.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم گفت: جالب است که همه مجموعه‌های دولتی و حتی بانک‌های دولتی به یک باره و با هماهنگی قبلی از بورس خارج شدند و ماحصل این اتفاق هم رشد حبابی و تصنعی و خروج ناگهانی و تامین کسری بودجه هنگفت دولت از منبع بورس و در حقیقت از جیب مردم بود.

وی ادامه داد: قرار بود عایدی دولت از فروش سهام شرکت‌ها در بورس ۴ هزار میلیارد تومان باشد اما فقط در هفت ماه ۳۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد و قطعاً ۲۸ هزار میلیارد تومان مازاد از جیب مردم تأمین شده که مجلس هم نسبت به همین قسمت قضیه انتقاد دارد و از ابزارهای قانونی مانند استیضاح استفاده خواهد کرد. اصل ماجرا بر عهده دولت است که از مردم دعوت کرد و بعد هم این اتفاق را رقم زد.

منبع: بورس پرس
  • م.م ارسالی در

    هرروز صحبت استیضاح را میکنید ولی کاری ان جام نمیدهید..شما منتظرچه هستید؟حتی اگربو رس رشد هم بکند سه وزیزاقتصاد..صمت..نفت.. رافوری استیضاح بکنید..مردم که نسخره شما نیستند که فقط وفقط حرف توخالی و بدون عمل تحویل انها میدهید.باتشکرازگسترش نیوز..ل طفا نشربدهید تا بگوششان برسد.ممنون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها