|
کدخبر: 148522

گزارش تخلفات بورس روی میز قوه قضاییه

پس از کاهش یک میلیون واحد شاخص بورس، گزارش تخلفات در بازار سرمایه برای رئیس قوه قضاییه ارسال شده است.

بورس گزارش تخلفات بورس روی میز قوه قضاییه

از مردادماه امسال که بازار سرمایه وارد فاز اصلاح شده است تا روزهای اخیر که باز هم سراسر بورس یکپارچه قرمزپوش است، حدود یک میلیون واحد از شاخص کل کاهش یافته است.

بسیاری از سهامداران علت این ریزش‌ها را در تصمیمات اشتباه دولت و سازمان بورس و سفته بازی و رفتار حقوقی‌های بازار می‌دانند. در همین زمینه بسیاری از افراد حاضر در بورس از قوه قضاییه و مجلس شورای خواستار ورود به ماجرا بودند.

به همین منظور جلسات متعددی میان نمایندگان و وزاری اقتصادی دولت برگزار شد. در همین زمینه می‌توان به توییت امیرحسین قاضی زاده نماینده مجلس اشاره کرد. وی می‌گوید: در آخرین جلسه با آیت‌الله رئیسی گزارش تخلفات در بازار سرمایه را ارائه کردم که ایشان با ابراز تأسف از زیان‌های وارد شده به مردم، خواستار تهیه گزارشی مستند از جزییات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازارسرمایه شد. این گزارش تهیه شد و امروز طی نامه‌ای به رئیسی تقدیم کردم».

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در


    اگر بخواهند به شکايتها رسيدگي کنن د به دلايل ذيل حقوقي هاي نوسانگير زدشت وناظر بازار قابل پيگردند 1- درمورخه 8دي 99 روز سه شنبه بازار بورس يک دفعه اطلاع داد که نمادهاي ده درصدي از قبيل زدشت در روز شنبه مورخه 13 دي 5درصدي خواهد شد. اي ن حرف بورس چراغ سبزي براي حقوقي ها اين س هم گرديد که دو روزکاري مانده به شنبه 20 در صدر در منفي خالي کنند. واز روز 5دي ت ا 24 دي ماه هرروز حقوقي نوسانگير که چون پول ده ها ميلياردي دارد عمدا با ايجاد ص ف فروش ترس وبه اصطلاح اردر گذاري سهم را منفي ميکند ودر نوسان هم سهم را جمع مي کند وهم سود سرشاري به جيب ميزند و هم در ساعات آخر مجددا سهم را 5در صد پايين ميک شد . اين تکرار مکررات به استثناي يک روز ادامه پيدا کرد. خلاصه از روز 8 دي تا 21 دي مقدار 45درصد سهم را پايين آورده وسرم ايه سهامداران کوچک را به يغما برده است. اگر معاملات اين روزهاي مذکوررا بررسي کن ند اردر گذاري حقوقي نوسانگير آشکار ميشو د .لذا اين کار حقوقي خلاف است .2- مورد بعدي در اين مورد ناظر بازار عمدا ويا سهو ا وظيفه خودرا انجام نداده است بايد جلو ن ماد حقوقي خلاف کار را مسدود ميکرد. وخلاف بعدي ناظر وبورس اين است که اگر ميخواست ند نمادهاي 10 در صدي را به 5در صدي تغيير دهند بايد در همان روز اين کاررا ميکردند . نه اينکه فرصتي طلاي به حقوقي ها که از همه چيز اطلاع داشتند بدهند که در مدت دو روز 20 درصد سهم را به سهامداران کوچک بي خبر بفروشند وسرمايه آنهارا بالا بکشند

  • امینی ارسالی در

    دزدان بی پناه محکوم به عذاب های گوناگون و دزدهای بزرگ و شاه دزدان در پناه قانون اند

  • ناشناس ارسالی در

    چرا در کشور مسلمان و مدعی شیعه زمان بورس را طوری تنظیم کرده اند که تا ساعت ۱۲:۳۰ طول بکشد و دقیقا نیم ساعت زمان مهم و تص میم گیری برای خرید یا فروش اخر وقت با اذ ان و نماز در تداخل باشد و حق بچه مسلمان تضییع گردد ایا غیر از این است که یک نام سلمون در این تصمیم حضورش پر رنگ بوده اس ت به این نوع تصمیمات تصمیمات نفوذی می گو یند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها