|
کدخبر: 145725

صعود دارا یکم به صدر ارزش معاملات

در بورس امروز ۳۴۰میلیارد تومان دارا یکم و ۲۳۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به حدود هزار و ۱۳۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها کمتر از یک میلیارد تومان بود.

بورس صعود دارا یکم به صدر ارزش معاملات

صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۲۳میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کیان (کیان) را از حقوقی‌ها خریدند (۳۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۲۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۷درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «دارا یکم» رشد پنج درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق آرمان آتیه درخشان مس (آتیمس) با زیان ۰.۴درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹درصد) در رابطه با صندوق «دارا یکم» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۵۱درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین سه میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم بیش از هزار و ۱۲۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۸۱۰میلیون تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۳هزار و ۴۰۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی بیش از ۳۰۰میلیارد تومان بوده است.

صندوق+جدول

صندوق+جدول۱

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    دارایکم فردا می ریزدازظاهرش معلوم که ملت رافریب دهند

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا تیتر بزنید
    صنایع چوب خزر با ارزش تر از پالایش است
    هر دو عرضه اولیه
    یکی 80 درصد سود
    یکی 40 درصد ضرر

ارسال نظر