|
کدخبر: 144789

فروش حقوقی‌های بورس محدود می‌شود

مدیرعامل شرکت بورس تهران از کاهش حد نصاب معاملات بلوکی با هدف تعدیل Market Impact خبر داده و گفته است که با این اقدام فروش حقوقی‎ها محدود و سایه ترس از بازار برداشته می‎شود.

بورس فروش حقوقی‌های بورس محدود می‌شود

علی صحرایی در توییتر نوشت: برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه بازارگردانی بیشتر نمادها برای حمایت از سهامداران خرد اجرایی شده و در گام بعدی باید کاهش حد نصاب معاملات بلوکی با هدف تعدیل Market Impact بازیگران بزرگ بازار در دستور کار قرار گیرد تا خود وظیفه بازاریابی دارائی‌های مالی‌شان را بر عهده بگیرند.

او در این خصوص توضیح داد: در این حالت حقوقی‌ها بیشتر از حد مشخصی نمی‌توانند بفروشند و باید در بازار بلوک مشتری خود را پیدا کنند.

صحرایی افزود: گاهی اوقات مردم در بازار امیدوار می‌شوند و بر اساس تحلیل بنیادی و مشورت، خرید سهام انجام می‌دهند ولی یک حقوقی به یکباره شروع به فروش می‌کند و موجب ترس می‌شود. با این روش، سایه ترس از بازار برداشته می‌شود. به هر حال بازیگران بزرگ معمولا از اطلاعات نهانی شرکت‌ها مطلع هستند.

وی گفت: در مورد سازوکار آن مطالعات انجام شده و با به اشتراک گذاشتن موضوع، نظر همه را تجمیع می‌کنیم و با مشورت جمعی این کار را انجام می‌دهیم.

صحرایی گفت: البته بازارگردان از این قائده مستثنا است. به طور مثال حقوقی هم از درصدی از میانگین معاملات سه ماهه گذشته نمی‌تواند بیشتر بفروشد. البته در حال بررسی هستیم که از دستورالعمل قاعده مندی ‌استفاده کنیم.

اثر بازار یا همان Market Impact به ثاثیری گفته می‌شود که بازار از سفارش‌های خرید یا فروش با حجمی بیش از مقدار متداول می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر سفارش فروش با حجمی بیش از حجم متداول وارد سامانه شود باعث کاهش قیمت می‌شود. درحال‌حاضر نیز مسئولان بورس تهران قصد دارند این اتفاق را تعدیل کنند.

منبع: بورسان
  • ایرانی ارسالی در

    توروخداببین بزرگترین بازاردست چه کسایی ه ست اون ازقالیباف اصل این ازاین قیافه هاش ون عین عقب مونده ها هست.اینا کل سهامدارا ی خردروبه خاک سیاه کشوندن با بی عرضگیشون خدالعنتتان کنه

  • ناشناس ارسالی در

    اگر فروش حقوقی ها را محدود کنید بازار برمیگردد مردم مارگزیده شده اند با فروش حقوقی ها جرات خرید ندارند۶۰ درصد سرمایه ما رفت گناه نکردیم در بخش تولید جامعه سرمایه گذاری کردیم

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا باید بینی پینوکیو را به اقای قالیب اف و صحرایی بورس به عنوان نشان عالی دروغ گویی تقدیم کنند مردم و چی فرض کردید هر چ ند عمده مردم به خاطر صداقتشان گول شما را می خورند اما افراد دانا شما را خوب می ش ناسند به زودی تکلیفتان را روشن خواهند کر د

  • حسین ارسالی در

    آقای قالیباف ودارودستش دست از سر مردم بر دارید مجلس بخاطر کل کل با دولت کلید ساز مردم را بخاک سیاه نشوندن

  • ایرج ارسالی در

    جناب آقای صحرایی باز سرمایه بازار آنی هس ت خودتان که بیشتر من ودیگران واقف امورید تا شما اینکارو بکنید ماهر روز ۵ درصد از دست دادیم با این عرضه های آبشاری اگر وا قعا کاری میکنید از شنبه انجام بدین وگرنه شعار ندهید جز اینکه یک زمانی متوجه میشی م همه سرمایه از دست دادیم سری پیش هم با همین وعده ووعید باعث شدیم به حمایت از سو ی سازمان امیدوار بشیم وبیشتر از نصف سرما یه از دست رفت در حالیکه اگر به عقل خودما ن بود از همان اول خارج میشدیم وضرر نمیکر دیم حالا هم اگر کاری میکنید واقعا انجام بدین وگرنه حرفتان کمک به همان حقوقی های است که سهامدار ان خرد را سلاخی میکنند با زار که بالا نمیره ونرفته تواین وسط حقوقی وبازارگردان سهامدار خرد را ترسانده نوسا ن گرفته سازمان شریک جرم هست

  • م ارسالی در

    امیدوارم بخدا...که هرکدامتان عامل انتقال پول سهامداران خرد..به جیب پولدارها بوده اید..همین دنیا پس بدهید وسفره تان بحق امام حسین خالی شود..که نمیدانید چه بسرمردم دراورده اید...ضررها مال یه عده بود..سودها و خرید درقیمت های پایین مال یه عده دیگر..بهیچ وجه نمیشود تناسب برقرارکرد..مگراینکه..یهامداران خردی که درریزش بوده اند..درنمادهاشناسایی..و بمیزان مدتکحضورشان به انها یهام جایزه داده شود..نه اینکه..دریک حالت برابربا تازه از راه رسبدگان قراربگیرند..اگربخواهید..میشودعدالت را باهمین امکانات..برقرارکرد.

  • ناشناس ارسالی در

    فردا ساعت ۱۰جلوی سازمان بورس هستیم مردی بمون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها