|
کدخبر: 144736

بورس در پایین‌ترین حد ۲۵ روز اخیر

شاخص کل بورس یک کانال پایین آمد و به پایین‌ترین رقم در ۲۵ روز کاری گذشته رسید.

بورس بورس در پایین‌ترین حد ۲۵ روز اخیر

در معاملات روز چهار‌شنبه، شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۸۵۷ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید. این رقم پایین‌ترین سطح در ۲۵ روز کاری گذشته از ۸ آذرماه تاکنون است.

شاخص کل هم‌وزن نیز امروز هزار و ۷۱۹ واحد پایین آمد و در رقم ۴۶۳ هزار و ۷۱۵ واحد ایستاد.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۷ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به روز گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است. نکته قابل توجه این است که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از کل ارزش معاملات به فرابورس اختصاص داشت.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید ۹۳۹ میلیارد تومان شد که نسبت به روز سه‌شنبه کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش ۵۰ درصد کاهش یافت و به رقم ۵۴۷ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (وکبهمن) با صف‌ خرید ۱۷۰ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از چخزر، شرکت دارویی برکت (برکت) و پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز برای سومین روز متوالی به نماد بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی سینا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۳۷ میلیارد تومانی داشت. پس از بوعلی، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در بورس شرکت‌های کمک فنرایند امین (خکمک)، به پرداخت ملت (پرداخت)، دارویی برکت (برکت) و کشت و صنعت پیاذر (غاذر) با رشد ۵ درصدی بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی۸۰۳، تملی۶۱۲، تملی۷۰۲ و تملی۸۰۶ و اوراق امتیاز تسهیلات مسکن، تسه۹۸۰۷، تسه۹۷۱۰، تسه۹۹۰۲، تسه۹۹۰۷، تسه۹۹۰۱، تسه۹۷۱۲ و تسه۹۸۰۶ بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز شستا، فملی و تاپیکو نمادهای قرمزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز
  • مردم ارسالی در

    اقایان مسئول چه گوهی میخورید.
    همه چیز را گران کردید‌.
    اما سهام را نابود کردید.
    دزدی در لباس روحانیت چه مزه ای میدهد ؟
    ابروی دین و دیانت را بردید.

  • ناشناس ارسالی در

    خدا پدر مادر جد اجداد درگذشنگان حال و ای نده کسانی که در منفی شدن بازار دخیل هست ن لعنت بکند از ته دل از یزدان پاک میخام که در سوگ عزیز ترین شان دق بکنند

ارسال نظر