|
کدخبر: 144653

پیش‌ بینی مهم از بورس هفته آینده / صعود بازار در راه است؟

بازار سرمایه درحالی روزهای نوسانی را پشت سر می‌گذارد که عواملی که باید برای رشد بازار وجود داشته باشد، مهیاست.

بورس پیش‌ بینی مهم از بورس هفته آینده / صعود بازار در راه است؟

درحالی که بعد از اصلاح چشمگیر بازار سرمایه، بسیاری از سهامداران منتظر رشد پی در پی این بازار بودند و پس از آن که شاخص از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در آبان ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در اواخر آذر رسید، دوباره در روزهای گذشته شاخص به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه بر این باور است که حال بازار خوب است و روند نوسانی آن به دلیل اتفاقات بیرونی است.

بهزاد صمدی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه از عوامل بیرونی لطمه می‌خورد، توضیح داد: بیشتر این عوامل، تنش‌های سیاسی هستند. درواقع هرچه به سالگرد شهادات سردار حاج قاسم سلیمانی نزدیک تر می‌شویم و تنش‌ها در عراق و خلیج‌فارس شدت می‌گیرد بازار بیشتر می‌ترسد.

وی با اشاره به گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها گفت: گزارش‌های ماهانه و سودهای محقق شده فصل پاییز عالی هستند و رکوردهای فروش برخی شرکت‌ها در آذرماه ثبت شده است. به گفته او در سه ماه گذشته سودهای محقق شده خوبی صورت گرفته است که هرچه به اواخر دی ماه نزدیک می‌شویم، شاهد آن خواهیم بود اما بازار به دلایل مذکور، گارد عقب نشینی گرفته و حالت ترس در بازار وجود دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر بین اهالی بازار در مورد شاخص کل و شاخص هم وزن دوگانگی رخ داده است و با توجه به این اتفاق دو دستگی بین سهامداران ایجاد شده است که عاملی شده که بازار نوسانی دنبال شود.

صعود شاخص کل تا یک میلیون و ۸۱۰ هزار واحد

صمدی با تاکید بر اینکه حال بورس به لحاظ پارامترهای بنیادی و تکنیکالی خوب است، گفت: فرآیند نوسانی می‌تواند یک الگوی کلاسیک در شاخص کل باشد و این شاخص دوباره رشد خود را ادامه خواهد داد. به اعتقاد من هفته آینده که از سالگرد حمله تروریستی امریکا و شهادت سردار سلیمانی عبور کنیم شاخص کل دوباره به روند رو به رشد خود تا یک میلیون و ۸۱۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بازار به پیشواز گزارش‌ها خواهد رفت، افزود: گزارش‌های فصل پاییز می‌تواند روند برخی سهم‌ها را تغییر دهد. اتفاقات خوبی در نرخ فروش شرکت‌ها رخ داده است و سودسازی شرکت‌ها می‌تواند در ماه‌های آینده تحول ساز شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه درمورد قیمت‌ها در بورس کالا نیز توضیح داد: در بورس کالا هم شاهد رشد قیمتها هستیم. روز گذشته نرخ شمش شرکت‌های فولادی به طور میانگین بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است. در واقع پارادوکسی بین قیمت سهم‌ها و فروش شرکت‌ها رخ داده که منشا آن تنش‌های منطقه‌ای است.

صمدی درمورد برخی انتقادات درمورد نحوه عملکرد بازارگردانان نیز گفت: نقش بازارگردان، افزایش نقدشوندگی بازار است و قرار نیست باعث رشد قیمت سهم یا ریزش شود. اهالی بازار فکر می‌کنند نقش بازارگردان رشد قیمتی است که باید نگرش خود را نسبت به بازارگردان تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بازار شائبه هایی مطرح است که بازارگردان نوسان گیری می‌کند اما به نظر من این طور نیست.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر