|
کدخبر: 142889

بورس یک رکورد دیگر زد

رکورد تعداد معاملات بازار سرمایه در ماه جاری شکسته شد. در اواسط آذر ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار معامله با ارزش معاملاتی ۳۰ هزار میلیارد تومان در سامانه معاملات به ثبت رسیده است.

بورس بورس یک رکورد دیگر زد

روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اعلام این خبر گفت:

در رکورد شکنی اخیر، هیچ گونه کندی و عقب افتادگی در سامانه معاملاتی گزارش نشد.

موتور و معماری اصلی سامانه معاملاتی متعلق به یک شرکت فرانسوی است اما با تشدید تحریم‌ها ارتباطات در این بخش ادامه نیافت و لذا سامانه‌ای که الان در بورس تهران استفاده می‌شود، با آنچه فرانسوی‌ها تحویل دادند، بسیار متفاوت است.

ظرفیت سامانه قبلی حداکثر ۲۰۰ هزار معامله در روز بود که در زمان خرید این سیستم، بیشترین تعداد معاملات در روز ۶ تا ۷ هزار تراکنش بود و شرکت فرابورس هم هنوز راه‌اندازی نشده بود.

سامانه‌ای که پیش از این در روزهای اوج بازار دچار مشکل و کندی می‌شد، در واقع پاسخگوی تراکنش‌ها بالا را نداشت؛ اما در یک سال و نیم گذشته بخش هایی از سامانه با تلاش تیم داخلی بومی‌سازی و بهبود داده شد؛ به نحوی که اکنون این سامانه حدود ۱۶ هزار تراکنش در ثانیه و نزدیک به ۴ میلیون معامله در روز را به شکل روان پوشش می‌دهد.

برخی معتقدند که سامانه معاملاتی در روزهای مثبت دچار اختلال می‌شود. در این خصوص باید گفت، به طور کلی تعداد تراکنش‌ها در روزهای مثبت بیشتر از روزهای منفی است؛ بحث دیگر اینکه نسخه جدید سامانه معاملات در ابتدای شهریور ماه آغاز به کار کرده است

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها