|
کدخبر: 142867

پیش‌بینی مهیج از بورس دی ماه

شاخص کل بازار سهام در آذر ماه حدود ۲۰۰ هزار واحد رشد داشت و شاخص کل از کانال ۱/۲ میلیون واحدی به کانال ۱/۴ میلیون واحد صعودی کرد، اما بورس در دی ماه چه خواهد شد؟

بورس پیش‌بینی مهیج از بورس دی ماه

پس از افت چشم‌گیر بازار سهام در دوره اصلاح قیمتی، از اول آذر ماه و بعد از خبر تولید واکسن کرونا روند صعودی بازار سهام شروع شد و شاخص کل بیش از ۳۰۰ هزار واحد صعود کرد اما در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد و کانال ۱/۵ میلیونی را از دست داد. حالا این سئوال مطرح می‌شود که بورس در دی ماه چه می‌شود؟

پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سئوال گفت: به نظر می‌رسد اگر شاخص کل بازار سهام چد روزی بالای یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد بماند می‌توان به رشد شاخص کل تا حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد امیدوار بود، همچنین اگر شاخص از یک میلیون و ۶۳۰ هزار واحد عبور کند تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد صعود خواهیم داشت.

از طرفی محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام در دی ماه گفت: تا اواسط دی ماه روند بازار سهام نوسانی خواهد بود و شاخص کل حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت اما از اواسط دی ماه روند صعودی بورس شروع خواهد شد.

در این میان باقر خادمی عقیده دارد بازار سهام بعد از شروع روند صعودی در دی ماه به سقف قبلی خود برمی‌گردد.

همچنین علی خسروشاهی نیز پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی برای بازار سهام تا پایان سال دارد.

پیش‌بینی کارشناسان در حالی است که روند بازار سهام به نوعی غیرقابل پیش‌بینی شده است و بر خلاف متغیرهای تاثیرگذار از جمله رشد قیمت‌های جهانی، سیگنال‌های مثبت سیاسی و بررسی دوباره لایحه FATF روند بازار سهام نزولی شده است. می‌توان گفت ریزش ۱۰۰ هزار واحدی هفته گذشته دلیل خاصی نداشت و به خاطر شایعات منتشر شده در فضای مجازی اتفاق افتاد.

منبع: مشرق
  • ناشناس ارسالی در

    مقصر و شروع کننده هیجان بازار شخص دولت ب ا همکاری و کمک پیاده نظام خود اقتصاد نیو ز و مشرق از طریق ایجاد هیجان ترس و معرفی سهام عرضه اولیه و تغییر مسیر رشد سایر س هام به سمت عرضه اولیه و مسدود کردن بخش ع مده پول مردم با قوانین مسخره سازمان بورس و فرار دادن مردم از بورس که ارزو می کنم اصلا سازمان بورس به خاطر ماهیت قمار خان ه بودنش تعطیل گردد تا با قانون جدید و اس لامی از نو تاسیس شود این ها همه و عوامل بسیار دیگر مثل رانت اطلاعاتی و نوسانگیری روزانه اقا زاده ها باعث بی اعتمادی مردم و ریزش شده از طرفی مسئولین قضایی و مجلس شورای اسلامی به دلیل وجود ناظر در بورس برخورد شایسته در بورس نمی کنند و چون بیش ترین ضرر را سهامدار خرد می کند و از بورس سر در نمی آورد هنوز اعتراضات جدی نشده ا ست که اگر جدی شود کسی جلو خسارت آنرا نمی تواند بگیرد هر چند عده ای دشمن نفوذی دو ست می دارند بحران بورس به این مرحله برسد پس مسئولین دلسوز تا دیر نشده اقدام عاجل ...

  • ناشناس ارسالی در


    #قصفها وقتی قانون شده 6 ماه باید 6 ماه باشه و گرنه بیخود میکنید قانون تصو یب میکنید. الانم اگه مشکلی پیش آمده بازا ر گردان رو جریمه کنید پدرشو دربیارید. چی ه از خودتون هست نمیشه. حریف ما بیچاره ها شدید . این است عدالت حاکم در اینجا ضعیف کشی. یعنی چه جوری میتونید شب ها بخوابید من نمیدونم.

ارسال نظر