|
کدخبر: 141197

رشد چشمگیر معاملات در بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران در سومین هفته آذر ماه با حجم بیش از ۸۶۷ هزار تن کالا، رشد ۷۰ درصدی و ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریالی، رشد ۵۳ درصدی را تجربه کرد.

بورس رشد چشمگیر معاملات در بورس کالا

در هفته منتهی به ۲۰ آذر ماه، ۸۶۷ هزار و ۷۶۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۵ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه رو شد.

بنابراین طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۴۷۱ هزار و ۱۷ تن انواع کالا به ارزش ۵۷ هزار و ۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۴۶۳ هزار و ۵۷۷ تن فولاد، یک هزار و ۸۹۰ تن آلومینیوم، ۳ هزار و ۴۱۵ تن مس، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۴ کیلوگرم شمش طلا، ۵۰۰ تن چدن و یک هزار و ۵۰۰ تن کک از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۳۹۶ هزار و ۱۵۹ تن انواع کالا به ارزش ۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۱۵ هزار تن وکیوم باتوم (مواد اولیه تولیدقیر)، ۱۴۰ هزار و ۸۹۸ تن قیر، ۶۴ هزار و ۴۲۳ تن مواد پلیمری، ۳۴ هزار و ۶۹۷ تن مواد شیمیایی، ۲۲ هزار تن لوب کات (جزء اصلی و ماده اولیه تولید روغن موتور)، ۲۵۰ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۸۱۱ تن روغن پایه، ۱۵۰ تن آرگون و ۱۵ هزار و ۲۰ تن گوگرد معامله شد.

بر اساس این گزارش ۵۹۰ تن انواع کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

بورس کالا، بازار منسجمی است که تعداد زیادی از عرضه‌کنندگان کالای خود را عرضه می‌کنند و کالای مربوطه پس از بررسی‌های کارشناسی و قیمت‌گذاری توسط کارشناسان بورس کالا، به خریداران عرضه می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بورس کالا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها