|
کدخبر: 139426

نامه مهم نائب رئیس مجلس ارسال شد/ شمارش معکوس برای متخلفان بورس

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای، اسامی متخلفان بازار سرمایه را برای رئیس قوه قضاییه ارسال کرد.

بورس نامه مهم نائب رئیس مجلس ارسال شد/ شمارش معکوس برای متخلفان بورس

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای، اسامی متخلفان بازار سرمایه را برای رئیس قوه قضاییه ارسال کرد.

در بخشی از این نامه آمده است؛ متاسفانه رانت خواران و وابستگان اقتصاد دولتی با چنبره خود به اقتصاد کشور و برخی شرکت‌های خصولتی با دعوت مردم توسط رئیس‌جمهوری محترم، موجب رشد حبابی سهام مرتبط این شرکت‌ها شدند و نهایتا بازار سرمایه را به قتلگاه سرمایه‌های مردم تبدیل کرده‌اند.

در ادامه آمده است؛ متاسفانه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظابف نظارتی خود طبق ماده ۵۲ قانون بورس اوراق بهادار بعد از ۴ ماه هنوز لیست متخلفین و مسببین سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضایی ارائه نکرده‌اند و مانع پیگیری مجلس و مراجع قضایی شده‌اند.

وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش خود پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط ناگ‌های آن و به یغما رفتن سرمایه مردم مورد مواخذه قرار گیرند.

از آنجایی که سازمان بورس به وظیفه خود عمل نکرده اینجانب به نمایندگی از مردم، لیست متهمین در موضوع بازارگردانی و شرکت‌هایی که با عملکرد سوء خود باعث سقوط بازار سرمایه شده‌اند را جهت رسیدگی و برخورد لازم تقدیم می‌کنم.

 

منبع: بورس نیوز

ارسال نظر