|
کدخبر: 138548

صف خرید برای سکه بورسی

هیجان دلار به سکه بورسی نیز کشیده شد و امروز معاملات سکه در تابلوی بورس با جهش قیمت ۵ درصدی و صف خرید در این قیمت دنبال می‌شود.

بورس صف خرید برای سکه بورسی

همان‌طور که اشاره شد به دنبال طرح دوفوریتی مجلس روز گذشته دلار مسیر صعودی را در پیش گرفته است و بار دیگر به سطوح بیش از ۲۵ هزار تومان بازگشت. این موضوع باعث شد که حتی افت قیمت طلا در بازار جهانی نیز مانع از جهش قیمتی سکه در بورس نشود.

قیمت هر سکه تمام بهار در بورس کالا امروز با صف خرید در مرز ۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت سکه در بازار آزاد نیز به ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

موقعیت‌های جدید کسب سود در سکه

در معاملات اختیار خرید و فروش سکه بورس کالا با تاریخ اعمال دی نیز نکات جالب توجهی مشاهده می‌شود. این معاملات شاید چندان برای مخاطبان آشنا نباشد که در آینده بیشتر به توضیح آن پرداخته خواهد شد. اما به صورت مختصر شما با خرید یک «اختیار معامله سکه» این حق را خواهید یافت که بر اساس قیمت اعمال و در تاریخ سررسید سکه به طرف مقابل خود فروخته یا از وی بخرید.

بر این اساس برای مثال با خرید«اختیار خرید سکه سررسید دی با قیمت اعمال ۱۳۴۰۰ هزار تومان»‌شما این اختیار را در پایان دی سکه با قیمت ۱۳۴۰۰ هزار تومان از فروشنده اختیار بخرید. این حق به شما داده می‌شود که از آن استفاده کرده یا صرف نظر کنید. حال در خرید «اختیار فروش سکه با قیمت ۱۳۴۰۰ هزار تومان» شما این حق را دارید به فروشنده این قرارداد در سررسید با قیمت ۱۳۴۰۰ هزار تومان سکه طلا بفروشید.

در زمانی‌که قیمت سکه به بیش از ۱۴ و بعضا ۱۵ میلیون رسید عرضه قرارداد اختیار فروش سکه برای پایان دی با قیمت ۷۰۰ هزار تومان انجام می‌شد. حالا برای این قرارداد در قیمت ۱۷۰۰ هزار تومان تقاضا وجود دارد. بر این اساس اگر کسی در ماه‌های گذشته اقدام به خرید این قرارداد کرده باشد می‌توانست سود بیش از صد درصدی را کسب کند. برای مشاهده این قراردادها به سایت بورس کالا نمای بازارها بخش اختیار معامله بروید.

باید توجه داشت قراردادهای آتی تا حدی پیچیده‌تر از معاملات عادی بوده و بر این اساس باید حتما با آموزش کامل و توجه به توضیحات این قرارداد وارد معامله شد. نکته دیگر این‌که افراد زیادی در این بازار فعال نیستند و تعداد قراردادهای باز در این بازار اندک است. نکته مهم در پایان نیز لازم معامله‌گران در این بازار به روش‌های تسویه در تاریخ اعمال نیز توجه کنند.

منبع: بورسان

ارسال نظر