|
کدخبر: 134656

یک نگرانی در بازار بورس

مدیر عامل مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین بیان کرد: نظارت دقیق بانک مرکزی بر بانک ها و ممانعتی برای رشد نرخ بهره بانکی یکی از مهم ترین پارامترهای فعلی برای بازار سرمایه است.

بورس یک نگرانی در بازار بورس

علی خوش طینت به نقش دولت در جلب اعتماد مجدد سهامداران اشاره کرد و گفت: دولت در شرایط فعلی که پسا انتخابات آمریکا است باید نقش مهم و کلیدی را ایفا کند تا اعتماد سلب شده از بازار را برگرداند.

وی ادامه داد: ابتدا باید سیاست گذاری بهتر یا حمایتی در خصوص صندوق های دولتی (دارا یکم و پالایشی) انجام شود، سپس نظارت دقیق بانک مرکزی بر بانک ها برای کنترل نرخ بهره های بانکی که یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه است  انجام شود، نظارت بدین معنا که بانک ها به صورت چراغ خاموش به سپرده های بزرگ خود نرخ های بالا بهره ندهند و بار دیگر چالشی در بورس ایجاد نکنند.

مدیر عامل مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین با تاکید بر ارزنده بودن بازار بیان کرد: بازار سهام در شرایط کاملا ارزنده و مطلوب سرمایه گذاری قرار دارد، سهامداران به راحتی دسترسی به تحلیل دارند و p/e نمادهای بزرگ و شاخص ساز تک رقمی شدند و نگرانی از بابت جذابیت قیمت سهام وجود ندارد تنها نگرانی در خصوص نرخ سودهای بانکی است که اگر روند صعودی به خود بگیرد قطعا رکود عمیق در کل اقتصاد را شاهد خواهیم بود.

خوش طینت افزود: از آنجایی که شرایط مناسب سرمایه گذاری در دیگر بازارهای موازی وجود ندارد خواه ناخواه نقدینگی به سمت بورس سوق داده می شود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: توصیه به سهامداران این است که با قرار گرفتن در صف های فروش یعنی سرمایه خود را در جوی آب میریزند، با نگاهی به بازدهی بازار سرمایه در بلند مدت قطعا باید دست از این کار بکشند، به زودی شاهد آن خواهیم بود که بازدهی از دست رفته به بازار بر می‌گردد، بهتر است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر