|
کدخبر: 134566

طرحی جدید برای بهبود شرایط و ساماندهی بورس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از جلسه امروز با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس با هدف بررسی طرح ساماندهی بازار و چند پیشنهاد جدید خبر داد.

بورس طرحی جدید برای بهبود شرایط و ساماندهی بورس

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست علنی پنجم آبان مجلس درباره وضع بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و وزارت اقتصاد گفت: در این گزارش چالش‌ها و پیشنهادهای کمیسیون اقتصادی طبق ماده ۴۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در کمیسیون بررسی و سپس تبدیل به طرح شد تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: هدف از تدوین این طرح، بهبود شرایط و ساماندهی بازارسرمایه است که از طریق مصوبات قانونی مجلس به بورس و وزارت اقتصاد ابلاغ خواهد شد. در جلسه اخیر با رئیس مجلس نیز مقرر شد کمیسیون اقتصادی عملکرد سازمان بورس را در اجرای مصوبات شورای‌عالی بورس بررسی کند که گزارش این اقدامات نیز هفته آینده به ریاست مجلس ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش از جمله پیشنهادات کمیسیون اقتصادی برای ساماندهی بازار سرمایه، تکلیف سازمان بورس در تهیه و اعلام رتبه‌بندی هر هفته شرکت‌ها بر اساس شاخص‌های ریسک مصوب شورای‌عالی بورس و در قالب سه گروه پُرریسک، ریسک متوسط و کم ریسک، انتشار اطلاعات معاملات همه اشخاص حقوقی در زمان معامله، تعریف و تعیین حدود نوسانات شاخص در شرایط غیرعادی و به کارگیری ابزارهای کنترل بازار مانند دامنه مجاز نوسان، حجم مبنا و سایر ابزارها، تهیه دستورالعمل فعالیت در فضای مجازی و تعیین حداقل ۱۰ درصد کارمزد معاملات به شرط عدم افزایش هزینه معاملات برای خریداران و فروشندگان به عنوان منابع پایدار صندوق تثبیت بازار سرمایه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • علی قاسمی ارسالی در

    به نظر من این یک سیاست دولت برای خالی کر دن جیب،ملت بود دیگر ملت اخه نه ماه دیگر میرسد مات برتای رای ریزی بکش پای صندق را ی هرکی پای صندق رای برن از خر کنتر هستش ،

  • آشنای نزدیک ارسالی در

    جناب آقای دکتر ابراهیمی
    شما در هم ه جا حضور نیم بند دارید از ابتدای شروع م جلس
    گفتم این دکتر کارش درسته
    ولی زهی خیال باطل جهت یاد آوری به شما عزیز بگویم با سهام نا عدالت چه کار کردی .بقیه رو دنبال نکن . اگر راست میفرمای ید
    این وزیر اقتصاد رو استیضا کنید
    پول ملت ضعیف وتو بورس بالا کشیدن شما فقط سیاسی کاری
    کنید آقای محت رم نصف ملت سهام عدالت ندارن .در کوچه ای زندکی میکنم ۱۳ خانوار عاری از سهام عدالت ند از همه جور قشر .کارگر کارمند کاسب خیابانی ...
    تنها یک وضع خوب اون ه م دکتره
    دارای بیمارستان شخصی خصو صی میباشد فقط این آقا سهام عدالت دارد.بر ای شما متاسفم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها