|
کدخبر: 134151

نخستین واکنش بورس تهران به تولید واکسن کرونا

شاخص کل در آخرین روز معاملات بازار سهام در هفته سوم آبان نوسان زیادی داشت و پس نزول شاخص کل به دلیل عرضه زیاد تقاضا تقویت شد و روند بازار سهام صعودی شد.

بورس نخستین واکنش بورس تهران به تولید واکسن کرونا

روند شاخص کل بازار سهام امروز نوسان زیادی داشت و پس از صعود ۳ هزار واحدی به دلیل افزایش عرضه دوباره روند نزولی پیدا کرد اما در ادامه روند معاملات به دلیل بیشتر شدن تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز روند صعودی پیدا کرد و بیش از ۹ هزار واحد رشد کرد.

در جریان معاملات امروز تقاضا در نمادهاد فولاد، فملی و گروه‌های خودرویی بیشتر شد و این نمادها تاثیر زیادی در صعود شاخص کل بازار سهام داشتند.

برخی از کارشناسان معتقدند اصلاح بازار سهام به پاین خود نزدیک و تعادل به بازار سهام بازگشته است، همچنین پیش‌بینی می‌شود بازار سهام هفته آینده نیز با افزایش تقاضا همراه باشد.

اما پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام عقیده دارد تا زمانی که شاخص کل بازار سهام از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عبور نکند نمی‌توان به پایان اصلاح بازار سهام امیداوار بود.

نمادهای فملی، کگل، کچاد، پارس، فولاد و خودرو بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل را داشته‌اند و نمادهای شبندر، شیران، وبصادر، تاصیکو، بورس و شبریز کاهنده‌های اصلی بودند که از افزایش بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند.

همچنین امروز ارزش معاملات خرد بیش از ۷۶۳۳ میلیارد تومان بود که روند صعودی خوبی در ابان ماه داشته.

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، وبصادر و وپارس بیشترین حجم معاملات و صندوق دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشته است.

خبر تولید واکسن کرونا و همچنین افزایش قیمت‌های جهانی روند بازار سهام را بهبود بخشید و از طرفی هم بازار سهام ریزش زیادی داشته و در این محدوده ارزندگی زیادی دارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر