|
کدخبر: 134054

چرا بورس بازهم منفی شد؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۳ هزار واحد رشد کرد، اما چرا رشد بازار سهام پایدار نیست؟

بورس چرا بورس بازهم منفی شد؟

با شروع معاملات آخرین روز از هفته سوم آبان شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام بیش از ۳ هزار واحد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات بازار سهام عرضه بیشتر شد و شاخص کل بازار سهام روندی نزولی پیدا کرد و منفی شد. اما چرا شاخص کل بازار سهام بعد از روند صعودی دوباره منفی شد؟

برخی از کارشناسان معتقدند در مرحله پیش‌گشایش بازار سهام عرضه زیاد نیست اما با شروع معاملات و مثبت شدن بازار سهام عرضه زیادتر می‌شود و در نهایت شاخص کل بعد از صعود دوباره روندی نزولی پیدا می‌کند.

بازار سهام فروشنده زیادی ندارد اما از طرفی هم خریدار نیز ندارد تا روند صعودی بازار سهام پایدار بماند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای بانکی روندی نزولی دارند در صورتی که پیش‌بینی می‌شد روند این نمادها با پیروزی بایدن در انتخابات امریکا صعودی خواهد شد، همچنین به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات بازار سهام بیشتر نمادها که با شروع بازار روندی صعودی پیدا کرده بودند به دلیل فشار عرضه روندی نزولی پیدا کنند.

به نظر می‌رسد روند بازار سهام امروز متعادل باشد و مانند دیروز ریزش زیادی نداشته باشد.

همچنین نمادهای پالایشی در ادامه روند نزولی خود امروز نیز روندی نزولی دارند.

همچنین حقوقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نمادهای حکشتی، خگستر و خودرو در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر