|
کدخبر: 133345

چند شرط بهبود اوضاع بورس

کارشناس بازارسرمایه با معرفی عامل اصلی روند نزولی شاخص بورس و شروط بهبود اوضاع و محاسبه ۱۸ تا ۲۳ هزار تومانی دلار شرکت‌های صادراتی گفت: بیشتر سهام بسیار ارزنده شده‌اند.

امین موسوی درباره پیش‌بینی روند معاملات بازار سهام گفت: زمانی می‌توان روند بازار را پیش‌بینی کرد معاملات طبق قاعده و قانون باشد اما بازار سهام در شرایط فعلی از تحلیلی خارج شده و همه رفتارها، احساسی و هیجانی است. بنابراین نمی‌توان اعلام کرد که روند اصلاحی بازار ناشی از احتمال پیروزی بایدن است.

وی افزود: اگر قرار بود بورس براساس نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیش رود باید امروز صف‌های خرید تشکیل و حمایت‌های بیشتری می‌شد اما صف‌های فروش گروه هایی مانند شرکت‌های غذایی که ارزبر هستند، منطقی نیست. بنابراین عامل اصلی اتفاقات اخیر عدم اعتماد به آینده بازار و رفتارهای سهامداران است. چون بازار در گذشته هم شاهد افت و ریزش‌های سنگین بود اما اصلاحات در زمان طولانی با شیب بسیار ملایم و با نقدشوندگی همراه بود و تاکنون تجربه چنین ریزش سه ماه نبود.

این کارشناس ادامه داد: از سوی دیگر درحالی ۶۰ درصد ارزش بازار شامل صنایع دلار محور است که نرخ دلار در گزارش این شرکت‌ها بین ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان بوده و هیچ صنعتی تحت تاثیر دلار ۳۰ هزار تومان قرار نگرفت که منجر به ایجاد تغییر در سودآوری شود. با این اوصاف بازار سهام حتی به فرض سود سپرده بانک‌ها تا ۲۲ درصد بسیار ارزنده شده است. چرا که بیشتر سهام کمتر از ارزش ذاتی در حال معامله هستند.

موسوی گفت: بازارهای موازی هم در مقایسه با بورس دارای ظرفیت و جذابیت زیاد در سرمایه‌گذاری نیستند و در صورت حل نقدشوندگی، رفتار درست حقوقی‌ها و بازارگردانی همه جانبه و سریع، می‌توان شاهد روزهای مثبت این بازار بود.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    این کارشناس نسبت به کارشناس های دیگر بهت ر بود اما به خدا اینها کارشناس نیستند اج اره شده اند تا مردم را بترسانند و دارند برای باند خودشان مردم را جهت دهی می کنند وگرنه اگر از سهام مشخصی اسم نمی بردند ب یشتر اطمینان میکردیم ایا این تبلیغ و گول زدن مردم و تغییر مسیر سهامداران از سهمی به سهم دیگر نیست؟!
    این کارشناسان نامرد و دلالان را باید به جهنم فرستاد.

ارسال نظر