|
کدخبر: 130008

پیش بینی بورس در هفته آینده

بازار سهام این هفته طبق انتظار عمل نکرد و بیش از ۹ درصد دیگر افت را ثبت کرد. در مجموع طی مهر ماه این بازار بیش از ۱۲ درصد بازدهی منفی داشت و طی سه ماه اخیر هم این میزان افت به ۳۰ درصد می‌رسد. آیا عقب ماندگی بورس جبران خواهد شد؟ چه اخباری از آینده بازار سهام در دسترس است؟

ـ وزیر صنعت گفته است: شرایط برای افزایش صادرات کشور در شش ماهه دوم امسال فراهم است.

ـ رئیس کل بانک مرکزی گفت: با تهاتر نفت با کالاهای اساسی می‌توانیم باعث افزایش تجارت خارجی شویم.

ـ رئیس کل بانک مرکزی ایران خطاب به رئیس صندوق بین‌لمللی پول گفته است: ما از صندوق انتظار داریم فارغ از فشار امریکا تقاضای وام ایران را تصویب کند و در همین ارتباط رئیس صندوق بین‌المللی پول توضیح داد: شرایط ایران را درک و تلاش می‌کنیم امکان بهره‌مندی همه کشورها از این وام فراهم شود.

ـ مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد که شرکت «گسترش الکترونیک ایران» (که تنها سهام‌دار ایرانی ایرانسل است) قصد دارد به زودی وارد بورس شود. او همچنین تاکید کرد که سرمایه‌گذار خارجی ایرانسل یعنی گروه MTN برنامه کوتاه‌مدتی برای خروج از بازار ایران ندارد.

ـ بانک جهانی پیش‌بینی کرد تورم ایران تا دو سال دیگر به ۲۳ درصد کاهش پیدا کند.

ـ رئیس مجلس گفت: در سه روز گذشته نیز با وزرای اقتصادی جلساتی داشتیم که با تصمیماتی که در این جلسات گرفته شد، مطمئن هستیم شاهد تداوم کاهش نرخ ارز و تثبیت بورس خواهیم بود که در فرصت مناسب توضیحات آن را نیز به اطلاع مردم می‌رسانیم.

ـ سخنگوی دولت درباره حمایت صندوق توسعه از بورس گفته است: اکنون این کار در فرآیند اجرا است. با توجه به پیچیدگی‌ها و ابهاماتی همچون نرخ و مدت سپرده‌گذاری و نحوه بازگشت منابع به صندوق توسعه ملی، به‌منظور رفع این ابهامات و نیز برخی ابهامات دستگاه‌های نظارتی، موضوع در هیات امنای صندوق در مورخ دوم مهر مطرح و ابهامات آن برطرف شد. ربیعی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها این بود که اختصاص ارز موجب افزایش پایه پولی می‌شود، گفت: پرداخت‌ها از منابع ریالی صندوق انجام می‌شود و در مرحله اول هزار میلیارد تومان تامین و پس از امضای قرارداد توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد و این پرداخت‌ها در چند مرحله به‌طور مداوم ادامه خواهد داشت.

ـ محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام هفته بعد گفته است: بازار سهام بین شاخص یک میلیون و ۳۴۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت و به نظرم در هفته آینده شاخص کل در همین محدوده نوسان داشته باشد. سهم‌های بازار سهام مانند گذشته رشد نخواهد کرد و باید در انتخاب سهم ارزنده دقت کرد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر