|
کدخبر: 128330

چرا بورس دوباره ریزشی شد؟

با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه در نمادهایی چون فولاد، فملی و گروه بانکی باعث شد تا شاخص کل بعد از رشد ۷ هزار واحدی عقبگرد کند و ۱۰ هزار واحد ریزش داشته باشد.

در حالی که با شوع معاملات بازار سهام شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی داشت اما در ادامه روند معاملات فشار عرضه در برخی نمادهای بنیادین و کلیت بازار سهام باعث عقبگرد ۱۰ هزار واحدی شاخص کل شد و شاخص کل به یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد رسید، در این میان شاخص هم‌وزن نیز حدود نیم درصد افت داشته و نشان از بازار در صف‌های فروش دارد.

در حالی که قیمت ارز در بازار به ۳۰ هزار تومان رسیده بازار سهام واکنش مثبتی به این افزایش قیمت نداشته و به نظر می‌رسد تا انتخابات امریکا بزار سیری سینوسی داشته باشد و روند تعادلی و نوسانی شاخص کل ادامه داشته باشد، همچنین سهم‌های ارز محور که در دوره اصلاح عملکرد خوبی داشتند درحال‌حاضر روندی نزولی دارند و به قیمت ارز توجهی ندارند.

نمادهای خودرویی اما روند خوبی در بازار سهام دارند و نماد خودرو از تاثیرگذاران بر شاخص کل است و رشد چشم‌گیری در هفته اخیر داشته و به نحوی لیدر بازار گشته است، اما امروز نماد خساپا روندی منفی دارد و صف فروش تشکیل داده است.

صف‌های فروش بازار سهام شاید به دلیل ممنوعیت نوسان‌گیزی روزانه باشد و این قانون باعث می‌شود عرضه برای روز بعد جمع شود و روز بعد به دلیل سنگین شدن حجم این عرضه برای بازار سهام مشکل ایجد می‌شود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شپنا، خودرو و شتران بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند و نمادهای کگل، وبملت و وپارس بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

به نظر می‌رسد روند تعادلی به بازار سهام بازگشته است و روند نزولی بازار سهام دیگر مانند دوره اصلاح سنگین و ریزشی نیست بلکه شاخص کل در محدوده‌ای نوسان می‌کند و حتی این نوسان در کلیت بازار هفته بازدهی مثبت دارد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    ریزش نکرد!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها