|
کدخبر: 124257

خبر مهم درباره ورود شرکت‌ های جدید به بورس

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از پیگیری برنامه بهره‌مندی ۱۰۰ شرکت از ظرفیت بازار سرمایه در قالب عرضه سهام، انتشار اوراق بدهی و عرضه محصولات در بورس خبر داد.

بورس خبر مهم درباره ورود شرکت‌ های جدید به بورس

سعید زرندی گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ شرکت و طرح صنعتی و معدنی برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه شناسایی شده و ۲۵۶ شرکت به منظور استفاده از این بازار و پایش مستمر و مرحله‌به‌مرحله آنها به منظور راهنمایی، هماهنگی، تسهیل و تسریع در پذیرش و عرضه سهام با انتشار اوراق بدهی اعلام آمادگی نموده‌اند.

وی افزود: از ۲۵۰ شرکت ذکر شده، تاکنون تعداد ۱۱۵ شرکت نسبت به عقد قرارداد با نهاد مالی و یا کارگزار مربوطه برای انجام فرآیند پذیرش و یا انتشار اوراق اقدام نموده‌اند.

زرندی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ورود ۴۰ شرکت به مرحله پذیرش در بازار سرمایه عملیاتی شده و ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی توسط بنگاه‌های تولیدی در ۵ ماهه نخست امسال انتشار یافته است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این در حالی است که مجموع اوراق بدهی منتشر شده در سال ۹۸ بالغ بر ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زرندی اعلام کرد: امسال همچنین ۶ محصول جدید شامل ریل آهن و تولوئن در بازار اصلی و شمش زاماک، چیپس چوب، کائوچوی طبیعی و نرمال پارافین در بازار فرعی بورس کالا پذیرش شده‌اند.

وی گفت: تاکنون بالغ بر ۴۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به منظور تامین مالی و تکمیل طرح شناسایی شده است.

زرندی همچنین از پیگیری برای عملیاتی شدن تاثیر رتبه‌بندی اعتباری در بازار سرمایه و حذف رکن ضامن برای بنگاه‌های معتبر در انتشار اوراق بدهی خبر داد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی به منظور هدایت منابع مردمی به سوی جریان تولید و واحدهای صنعتی و معدنی و افزایش بهره‌وری سرمایه را از دیگر موارد مورد پیگیری معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد.

زرندی اعلام کرد: راه‌اندازی ۱۰ شرکت سهامی عام پروژه برای طرح‌های منتخب و مهم و همچنین واگذاری ۵۰ معدن از طریق بازار سرمایه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در حال پیگیری و هماهنگی‌های لازم است.

منبع: شاتا

ارسال نظر