|
کدخبر: 123649

پنج نماد برتر بورسی در معاملات امروز (۲۹شهریور) + جدول

امروز معامله‌گرها ۹۹۰ میلیارد تومان سهام ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری تعلق داشت و سه درصد از کل سهام بهساز کاشانه تهران معامله شد.

بورس پنج نماد برتر بورسی در معاملات امروز (۲۹شهریور) + جدول

روز جاری در مجموع حدود ۱۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «فملی»، «فولاد»، «وبصادر»، «آریا» و «وگردش» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل ۹۹۰ میلیارد تومان سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۹۴۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک صادرات نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام پالایش نفت تهران (شتران) پس از بازگشایی ۱۱ درصد افت قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام پالایش نفت اصفهان (شپنا) با افت هفت درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد. همچنین سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) پس از برگزاری مجمع، با رشد ۶ درصدی روز خوشی را برای سهام‌داران خود رقم زد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" تعلق داشت به طوری که سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "فلزات اساسی" با معاملات دو هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی دوم شد و "محصولات شیمیایی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز سه درصد از کل سهام بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۹ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۰ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۶ نماد نخست اختصاص داشت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر