|
کدخبر: 111721

پیش بینی بازار بورس برای فردا (اول مرداد)

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت کنترل قیمت دلار انتظار می‌رود بازار دیگر آن شتاب رشد سابق را نداشته باشد و حتی شاهد ریزش هم باشد.

بورس پیش بینی بازار بورس برای فردا (اول مرداد)

پیش از این احتمال کاهش نرخ ارز سبب شده بود تا زمزمه‌هایی از تاثیرگذاری آن بر شاخص کل و بازار سرمایه شنیده شود. کارشناسان نیز در پیش‌بینی‌های خود عنوان کرده بودند برگشت قیمت ارز به کانال ۲۰ هزار تومان، بازار را با اصلاح همراه خواهد کرد. بالاخره پس از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، نرخ ارز امروز به کانال ۲۰ هزار تومان برگشت.

در پایان معاملات بورس آخرین روز تیرماه، شاخص کل با افتی ۸۶۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۹۱۶ هزار واحدی (۰٫۴۵ درصدی) سقوط کرد و بدین ترتیب همانگونه که در پیش‌بینی‌های کارشناسان اشاره شده بود بازار سهام به دلیل افت قیمت دلار، روزی منفی را پشت سر گذاشت.

مهدی رضایتی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: مهم‌ترین متغیری که امروز بر بازار تاثیر گذاشت کاهش نرخ دلار بود که در ادامه ریزش‌های روز گذشته باشتاب بیشتری کاهش پیدا کرد و به حوالی ۲۱ هزار تومان رسید. این اتفاق طبیعتا بر میزان تقاضا تاثیر داشت؛ همچنین می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در بازار فردا باشد.

وی ضمن امیدواری درباره کنترل قیمت دلار گفت: به نظر می‌رسد دلار بتواند تا مدتی کنترل شود و طی این مدت نیز انتظار می‌رود بازار دیگر شتاب و رشد سابق را نداشته باشد، درنتیجه شاید بتوان شاهد معاملات متعادل‌تر یا حتی برای یکی دو روز هم شاهد معاملات منفی بود.

کاهش قیمت دلار در کنار عرضه‌های آینده دولت می‌تواند سرعت رشد بازار را کاهش دهد و اصلاح محدود شاخص را نیز درپی‌داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در انتها نیز بازار فردا را متعادل و منفی پیش‌بینی کرد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • تجربی ارسالی در

    سلام دلار 20 هزار تومانی کم نیست. لذا ممکن است التهاب فروش در بازار طلا و ارز بیشتر از بورس باشد صنایع داخلی و کالاهای اساسی به شدت بالا رفتند لذا برگشت انها ناممکن است از همین رو شرکتهای تولیدی نیاز مبرم به مواد اولیه دارند هیچ شرکت تولیدی سراغ ندارم که به تولیدات فلزات اساسی. پتروشیمیها نیازمند نباشد شرکتهای بزرکی مثل خودرویها یکسرشان به مس. فولاد اهن. پتروشیمیها وصل است پس ریزش شارپی شرکتهای بنیادی غیر ممکن است

  • حقیقا ارسالی در

    بورس تو این چند که دلار بالا می‌رفت تو ا صلاح بود ما هم اگه ببینیم بورس دیگه ارزش ی نداره خروج می‌زنیم رو دلار سرمایه گذار ی میکنیم مطمن تره و دلار دوباره بالا میر ه

  • ناشناس ارسالی در

    اولا دلار پایین تر نمیاد بلکه بالاتر میره دوما بورس در حال حاضر بهترین جا برای سرمایه گذاری مردم شده و اعتماد رو جلب کرده و داره راهشو از بازارهای موازی دیگه جدا میکنه حداقل تا آبانماه امسال .

  • قادری ارسالی در

    شاخص به نظر من نمیتواند 2 میلیون را هرگز با قدرت عبور دهد مگر اینکه تا ابان اصلا ح کند واز اذر ماه بتواند 2 میلیون را با قدرت عبور دهد .نظر شخصی یا معامله گر بات جربه

  • قادری ارسالی در

    از این به بعد بهترین سرمایه گزاری در بور س روی ساختمانی وسهمهای متوسط تا 9 میلیار د سهم میباشدوسهمهی کوچک

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها